۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

احداث بیمارستان سوختگی در اراک به کجا رسید؟!


استان مرکزی و علی الخصوص شهر اراک از نظر استقرار صنایع بزرگ و مادر دارای مقام اول در کشور است. اگرچه این تعداد شرکت صنعتی بزرگ نعمتی بزرگ برای استان ماست ولی از سوی دیگر الزاماتی را برای استان و شهر ما ایجاد می کند که یکی از آنها احداث بیمارستان تخصصی سوانح و سوختگی در شهر اراک است.

اولین بار که بحث به طور جدی مطرح شد زمانی بود که در یکی از کارخانه های شیمیایی شازند انفجاری رخ داد و تعداد زیادی از هم استانی ها و هم شهری هایمان در آن کشته و مجروح شدند و چون بیمارستان سوختگی در استان وجود نداشت آنها به قم و دیگر شهرهای همجوار مثل تهران منتقل شدند.

در همان اوضاع بود که فرماندار اراک با انتقاد از نبود یک بیمارستان سوختگی در شهر اراک گفت : "با توجه به وجود صنایع و کارخانجات متعدد در شهر اراک اجاد یک بیمارستان سوختگی نیاز اساسی است که متاسفانه با کوتاهی مسئولین تحقق نیافته است".

یکسال و اندی بعد اعضای شورای شهر اراک در نامه ای به رحیمی ؛ معاون رئیس جمهوری اسلامی 17 خواسته مردم اراک را با وی مطرح کردند که یکی از آنها مربوط به احداث بیمارستان سوختگی در اراک بود. آنان چنین نوشته اند : "بحث مشکلات بهداشت و درمان و نیاز به اعتبار جهت اجرای طرح توسعه بیمارستان ولیعصر (عج) که اکنون از نگرانیها و دغدغه های اصلی مردم اراک است و نیاز به بیمارستان های تخصصی مثل بیمارستان سوانح  و سوختگی و تجهیزات درمانی و احداث شهرک پزشکان در اراک".

در این مدت هر چه میان اخبار و گفته ها و وعده های ریز و درشت مسئولین می گردیم چیزی در این باره پیدا نمی کنیم در حالی که هر آن ممکن است حادثه تلخ شازند در سال 87 بار دیگر تکرار شود و ما بمانیم و زخمی هایی که نیاز به بستری شدن در یک بیمارستان تخصصی سوختگی را دارند و عدم وجود چنین مرکزی در شهر و استانمان!. البته امیدوارم چنین اتفاقی هرگز دیگر بار رخ ندهد.

هیچ نظری موجود نیست: