۱۳۸۹ خرداد ۵, چهارشنبه

بازدید اساتید و دانشجویان آلمانی از دانشگاه آزاد اراک

ایسکانیوز: جمعی از اساتید و دانشجویان دانشگاه Marburg آلمان ضمن بازدید از حوزه ها و بخش های مختلف دانشگاه آزاد اسلامی اراک، با فعالیت ها و دستاوردهای این دانشگاه آشنا شدند.

به گزارش روز چهارشنبه خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویان ایران (ایسکانیوز) این هیات در نشستی با دکتر عباس ملک حسینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک، شرکت کردند و در این نشست دکتر عباس ملک حسینی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی اراک، ضمن اظهار خرسندی از حضور این گروه از اساتید و دانشجویان آلمانی گفت: زمینه همکاری های مشترک بسیار زیادی میان دانشگاه آزاد اسلامی اراک و دانشگاه Marburg وجود دارد.

عباس ملک حسینی اظهار داشت: زمینه همکاری در رشته های حقوق، زبان عربی و باستان شناسی بین دو دانشگاه وجود دارد و می توان مجلات مشترکی بین دانشگاه آزاد اسلامی اراک و Marburg آلمان منتشر کرد.

همچنین در این جلسه پروفسور کریستوف ورنر، استاد ایران شناسی و شرق شناسی دانشگاه Marburg آلمان هدف از سفر خود به ایران را آشنایی با فرهنگ و مردم ایران زمین عنوان نمود و گفت: هدف ما در این سفر آشنایی با شهر های معروف و سنتی و به ویژه شهرهای صنعتی ایران بوده است.

وی همچنین ضمن ابراز خرسندی از مشاهده پیشرفت ها و امکانات شهر های مختلف ایران گفت: از این که در رشته ایران شناسی تحصیل کرده ام احساس افتخار می کنم .
پروفسور کریستوف ورنر، با اشاره به فصول مشترک فرهنگی میان ایران و آلمان گفت: بزرگترین نقطه اشتراک فرهنگ ها و ملل جهان، عشق و نوع دوستی میان آن ها است.

وی افزود: در این راستا باید تفاهم نامه هایی بین دانشکده های دانشگاه Marburg و دانشگاه آزاد اسلامی اراک امضاء شود؛ به این صورت که ابتدا همکاری در سطوح پایین و اجرایی صورت پذیرد و سپس در سطوح بالاتر مطرح شود.

در ادامه فروغ اعظم سوفالی، رئیس دانشکده علوم انسانی دانشگاه آزاد اسلامی اراک، ضمن تشریح فعالیت ها و دستاوردهای حوزه امور بین الملل دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: خوشبختانه دانشگاه آزاد اسلامی اراک توانسته است در سطوح وسیعی با دانشگاه های معتبر جهان از جمله دانشگاه همبولت آلمان، لیل 1 و3 فرانسه، مرکز تنوع زیستی مونتنگرو، دانشگاه برگامو ایتالیا و دیگر دانشگاه ها عقد قرارداد داشته باشد و در زمینه مسائل آموزشی و پژوهشی فعالیت های مشترکی با این دانشگاه ها صورت گرفته است.

وی اظهار کرد: امید است با توجه به حضور اساتید و دانشجویان دانشگاه Marburg آلمان در دانشگاه آزاد اسلامی اراک، امکان همکاری های بین المللی بین اساتید رشته های علوم انسانی به وی‍ژه در بخش ایران شناسی این دانشگاه ها فراهم شود.

شایان ذکر است در حاشیه بازدید هیاتی از اساتید و دانشجویان دانشگاه Marburg آلمان از دانشگاه آزاد اسلامی اراک، جلسه پرسش و پاسخ میان اساتید و دانشجویان آلمانی و دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی اراک در تالار امیرکبیر برگزار شد.
همچنین در پایان این جلسه به اساتید و دانشجویان دانشگاه Marburg آلمان کتب و مجلات منتشر شده در دانشگاه آزاد اسلامی اراک اهدا شد.

لازم به توضیح است اساتید و دانشجویان دانشگاه ماربورگ آلمان طی سفر 11 روزه خود به ایران از شهر های مختلف ایران از جمله تهران، قمصر، نیاسر، کاشان، اردستان، یزد، نائین، اصفهان و اراک دیدن می کنند.

هیچ نظری موجود نیست: