۱۳۸۹ خرداد ۹, یکشنبه

تلاش همه جانبه برای اتمام ساخت سد کمال صالح

استاندار مرکزی پیمانکاران سد کمال صالح را به ازای هر روز تاخیر در تحویل سد کمال صالح به پرداخت روزی پنج میلیون تومان خسارت محکوم کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علی اکبر شعبانی فرد درجلسه بررسی وضعیت سد کمال صالح اظهار کرد: باتوجه به اعتبارات در نظر گرفته شده برای پرژه‌های ملی در کل کشور، سد کمال صالح تنها پروژه‌ای بود که در سال گذشته 100 درصد اعتبارات تخصیص یافته دولتی را دریافت کرد که این مهم نشان از توجه و پیگیری‌های دولت به این پروژه دارد.

وی اعتبار در نظر گرفته شده در سال‌جاری به منظور اتمام این پروژه را در حد مطلوب ارزیابی کرد و گفت: با توجه به برنامه‌ریزی های انجام شده، شمارش معکوس ساخت پروژه سد کمال صالح آغاز شده و این بدان معنا است که همه مسوولان و دست‌اندر کاران ساخت این سد باید هرچه سریع تر خود را برای بهره‌برداری سد آماده کنند.

شعبانی‌فرد با اشاره به دور سوم سفر هیات دولت به استان مرکزی، تصریح کرد: از آنجا که به منظور سفرهای استانی هیات دولت به استان‌ها، باید برخی پروژه‌ها به بهره‌برداری برسند، همزمان با اتمام مراحل ساخت سد کمال صالح، هیات دولت به استان مرکزی سفر خواهد کرد که از اینرو باید هرچه سریع‌تر مراحل ساخت سد به اتمام برسد.

وی در خصوص تاخیر ساخت توسط پیمانکاران افزود: به ازای هر روز تاخیر از تاریخ پنجم تیرماه سال‌جاری، پیمانکار ملزم به پرداخت جریمه‌ای روزانه به مبلغ پنج میلیون تومان خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در ادامه آیت شجاعی‌زاده مدیر عامل آب‌منطقه‌ای استان مرکزی اظهار کرد: سد کمال صالح یکی از بزرگترین طرح‌های امور آب استان مرکزی است که در صورت آبگیری و بهره‌برداری قادر است آب شرب، کشاورزی و صنعتی مورد نیاز شهرهای اراک و شازند را تا افق 20 ساله تامین و معضل کهنه آب شرب مرکز استان را رفع کند.

وی با اشاره به حجم کل مخزن این سد گفت: حجم کل آب این مخزن شامل 110 میلیون متر مکعب و آب تنظیمی آن حدود 65 میلیون متر مکعب در سال است.

مدیر عامل آب منطقه ای استان مرکزی در پایان در خصوص جنس سد تصریح کرد: سد کمال صالح از جنس سنگریزه‌ای با هسته رسی به طول 762 متر و ارتفاع 80 متر است، این در حالی است که حجم بتن‌ریزی این سد حدود 73 هزار متر مکعب و خاکریزی آن 4/9 میلیون متر مکعب است.

*پ.ن : امید است فشار بر پیمانکار برای تحویل سد کمال صالح سرنوشت آن را مانند طرحهای راه آهن اصفهان به شیراز و بزرگراه دو طبقه اصفهان نکند. این دو طرح به خاطر زمان بندی غیر کارشناسی و صرفا سیاسی و پوپولیستی در افتتاح پس از بهره برداری با مشکلات اساسی رو به رو شدند.

هیچ نظری موجود نیست: