۱۳۸۹ آذر ۱۹, جمعه

بازوند: تراکم برنامه ها زیاد بود سد افتتاح نشد!!


بازدید خبرنگاران از سد کمال صالح
قبل از سفر هئیت دولت به استان شبکه تلویزیونی استان مرکزی در تبلیغات زیادی خبر از افتتاح سد کمال صالح ؛ شبکه انتقال آب به اراک و چندین پست انتقال برق داده بود. اما در کمال ناباوری روبان افتتاح این طرح به دست هیج مقام دولتی بریده نشد و مردم اراک فعلا باید چشم انتظار بمانند.

اما جالب تر از همه توجیهات معاون استاندار مرکزی در خصوص علت عدم افتتاح این طرح است. بازوند گفته است «دو طرح بزرگ سد کمال صالح شازند و پست ۴۰۰کیلووات برق ساوه به دلیل تراکم برنامه های سفر بهره برداری نشد». کدام تراکم برادر! وقتی وزیر دفاع جای وزیر صنایع به بازدید کارخانه های اراک می رود و وزیر راه درباره ی صادرات سبزی(!!) به خارج کشور صحبت می کند خوب میشد وزیر فرهنگ هم سد کمال صالح را افتتاح کند.

البته وی در ادامه می گوید «قرار است طی دو هفته آتی با حضور مقامات ارشد دولت در مراسمی رسمی افتتاح شود». از این دو هفته ها زیاد گفته شده است اما در پایان آنها این سد مورد بهره برداری قرار نگرفته است زیرا احتمالا هنوز ساخت این سد به اتمام نرسیده است.


«محمد حسن احمدی» عضو شورای شهر اراک هم در نامه ای سرگشاده که قبل از سفر احمدی نژاد به استان در پایگاه شخصی خود (+) آن را منتشر کرده است در همین باره نوشته است :

«سد کمال صالح که قرار بوده سالیان گذشته افتتاح گردد و برای هر مرحله از احداث آن چندین مراسم افتتاح گذاشته اند که این پروژه به علت طولانی شدن زمان بهره برداری بیش از ۳۳% آب مورد نیاز شهر را تأمین نخواهد کرد».

به هر صورت امیدواریم این سد کذایی که اکنون سالهاست از موعد افتتاح آن می گذرد هر چه زودتر مورد بهره برداری قرار گیرد زیرا برای هر طرحی یک ظرفیت در نظر گرفته می شود و اگر ساخت آن سالها به درازا بکشد ظرفیت آن طرح (برای مثال جمعیت تحت پوشش در نظر گرفته شده برای سد کمال صالح) پر شده و حتی در صورت افتتاح دیگر نمی تواند نیازهای مردم را برطرف کند.

هیچ نظری موجود نیست: