۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

جنجال گم شدن یک میلیارد دلار به ۱۲ میلیارد دلار رسید


«جهان نیوز»: دیوان محاسبات کشور در گزارشی از واریز نشدن ۱۱ میلیارد و۷۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی به خزانه خبر داد.

دیوان محاسبات کشور در گزارشی از واریز نشدن ۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی به خزانه، محقق نشدن درآمدهای حاصل از واردات خودرو و فروش اموال و دارایی‌های دولت خبر داده است.

به گزارش جهان نیوز این موضوع را جعفر قادری، نماینده مجلس عنوان کرده و گفته است: «موضوع گزارش تفریغ بودجه سال ۱۳۸۷ که با نقایص و اشکالاتی روبروست.»

به گفته آقای قادری «۱۱ میلیارد و ۷۰۰ میلیون دلار از درآمدهای نفتی سال ۱۳۸۸ و ۸۰ درصد مازاد بر قیمت ۶۵ دلاری هر بشکه نفت در سال ۱۳۸۹ که باید به حساب ذخیره ارزی و صندوق توسعه ملی واریز می‌شد، واریز نشده است.»

وی افزوده که نمایندگان معاونت برنامه‌ریزی و نظارت راهبردی و وزارت اقتصاد نیز درباره ‌این ابهام دیوان محاسبات هیچ توضیحی نداده‌اند و نماینده بانک مرکزی نیز برای بیان توضیحات در جلسه حضور نداشته است.

علی بنایی دیگر نماینده مجلس هم گفته که «دولت حدود ۴ میلیارد و ۸۰۰ میلیون دلار ما به التفاوت قیمت فروش نفت و ۶ میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار از عواید فروش نفت سال گذشته را هنوز به حساب ذخیره ارزی واریز نکرده است.»

دو سال پیش هم دیوان محاسبات در گزارش تفریغ بودجه سال ۸۵ اعلام کرد دولت یک میلیارد دلار به خزانه دولت نریخته است که این موضوع با جنجال‌های فراوانی همراه شد.

با گذشت دو سال از انتشار این گزارش، دیوان محاسبات کشور در تازه‌ترین گزارش خود از گم شدن ۱۲ میلیارد دلار از درآمد‌های نفتی خبر می‌دهد.

۱ نظر:

بانوان ورزشکار گفت...

بیایید ببینید تو این تربیت بدنی چه خبر،دو تا خانوم برای تربیت بدنی استان و شهرستان تصمیم گیرنده شده اند. خانم عراقی در تربیت بدنی استان تمام خط و خطوط را به قمری میدهد و با لیسانس ادبیات شده کارشناس تربیت بدنی و بعد تعدادی از بانوانی که لیسانس تربیت بدنی دارند باید یا از گود خارج باشند و یا در تربیت بدنی جایی نداشته باشند و البته ناگفته نماند شوهر ایشان از لرستان پا شده آمده و به لطف قمری شده رئیس مجموعه 5 مرداد.
آقای اکبری هم در تربیت بدنی شهرستان بدون اجازه خانم علی بخشی آب نمیخورد و خیلی از شایسته های ورزش بانوان به خاطر عدم ارتباط و یا مسائل شخص با این دو خانم جایی در اداره ندارند.