۱۳۸۹ اردیبهشت ۲۲, چهارشنبه

درمانگاه جامع هموفيلي در اراك ساخته مي‌شود

فارس: مسئول كانون هموفيلي استان مركزي از ساخت درمانگاه جامع هموفيلي با كمك افراد خير در اراك خبر داد.

سيدمرتضي حسيني امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: اين درمانگاه به عنوان يك مركز تخصصي درمان بيماران هموفيلي و افراد مبتلا به بيماري‌هاي خوني و به عنوان يكي از مراكز تخصصي غرب كشور راه‌اندازي مي‌شود.

وي تصريح كرد: زمين مورد نياز اين درمانگاه به مساحت يك‌هزار متر از سوي يكي از خيران استان تامين شده است و ساخت درمانگاه نيز با مشاركت خيران صورت خواهد گرفت.

مسئول كانون هموفيلي استان مركزي با بيان اينكه اعتبار لازم براي ساخت اين درمانگاه بيش از دو ميليارد ريال برآورد شده است، خاطرنشان كرد: با ساخت و راه‌اندازي اين درمانگاه مشكلات درماني بيماران استان و حتي بيماران استان‌هاي غرب كشور برطرف خواهد شد.

حسيني بيان داشت: در حال حاضر اين نوع درمانگاه تنها در شهر‌هاي تهران، شيراز، تبريز، مشهد، كرمان و اهواز فعاليت دارد كه بيماران ديگر استان‌ها براي درمان خود بايد به اين استان‌ها مراجعه كنند.

وي در ادامه با اشاره به شناسايي بيش از 130 نفر از افراد مبتلا به بيماري هموفيلي در استان گفت: به منظور شناسايي افراد ناقل و مبتلا به اين بيماري با مذاكرات انجام شده با استانداري و دانشگاه علوم پزشكي اراك امسال براي نخستين ‌بار طرح غربالگري بيماري هموفيلي در مرحله اول ويژه زنان و دختران استان به اجرا درخواهد آمد تا بتوان با اجراي اين طرح و با شناسايي افراد مبتلا و ناقل از بروز اين بيماري جلوگيري كرد.

وي با اشاره به اينكه سن مبتلايان به اين بيماري در استان بين 15 تا 30 سال است، يادآور شد: كانون هموفيلي بيش از 15 سال است كه در استان مركزي فعاليت دارد و اخيرا فعاليت‌هاي اين كانون از افزايش كيفي و كمي خوبي برخوردار شده است.

مسئول كانون هموفيلي استان مركزي ارائه خدمات درماني به بيماران را يكي از وظايف مهم اين كانون برشمرد و تصريح كرد: هم اكنون نزديك به 30 پزشك در استان بيماران هموفيلي را به صورت رايگان ويزيت مي‌كنند.

حسيني گفت: با توجه به اينكه هزينه درمان هر بيمار هموفيلي به طور ميانگين بين 30 تا 40 ميليون تومان است، از افراد خير براي تامين بخشي از هزينه‌هاي درماني اين بيماران كمك مي‌طلبيم.

هیچ نظری موجود نیست: