۱۳۸۹ تیر ۶, یکشنبه

تاخير 18ساله يك طرح در اراك


روزنامه کیهان در شماره امروز خود در مطلبی به تاخیر دو دهه ای بهره برداری از سد کمال صالح پرداخته و می نویسد «از سال 72 مطالعات مراحل اول و دوم طرح تامين آب بهداشتي براي مردم اراك آغاز شده و تا دي ماه سال 1380 يعني حدود 9 سال پيش به درازا كشيده است تا با اتمام مطالعات طرح در آستانه عمليات اجرايي قرارگيرد. از استملاك اراضي تا ايجاد پست هاي برق 11 پروژه بايستي اجرا مي شد. بجز دولت، منابع ريالي طرح نيز بايستي از طريق حمايت مالي شهرداري اراك، پتروشيمي، پالايشگاه، صنايع و نيروگاه شازند تامين مي شد ولي با اين حال امروز وبا گذشت 18 سال آرزوي تامين آب شرب بهداشتي شهروندان اراكي محقق نشده است و ازسويي ديگر نيز اطلاع رساني روشن و شفافي در مورد مراحل فعلي اين پروژه در اختيار مردم اراك قرار نگرفته است».

این روزنامه در ادامه نوشته است «شهروندان اراكي از يك سو بهاي آب مصرفي و خروجي فاضلاب منازل مسكوني خود را مي پردازند و ازسويي ديگر به علت نبود تمكن مالي براي استفاده از دستگاههاي تصفيه خانگي آب شربي كه اطميناني به بهداشتي بودن آن ندارند مصرف مي كنند».

کیهان در پایان به وعده استاندار مرکزی دایر بر افتتاح این سد همزمان با سفر دولت به استان مرکزی اشاره کرده است و می نویسد «شهروندان اراكي بي صبرانه منتظر تحقق اين وعده هستند».

گفتنی است اردیبهشت ماه گذشته زمان بهره برداری از سد کمال صالح اعلام شده بود که مسئولان و پیمانکار این سد کمبود اعتبارات برای تکمیل و راه اندازی و شبکه انتقال آب آن به اراک و صنایع مدنظر در طرح را دلیل عدم تحقق وعده داده شده ذکر کرده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: