۱۳۸۸ اسفند ۱۵, شنبه

پیشنهاد : برگزاری نظرسنجی بهترین وبلاگ اراکی

چندی پیش وبلاگ مهرورزان اراک اقدام به برگزاری نظرسنجی بهترین نشریه استان مرکزی کرد و پس از برگزاری هفته نامه "نامه امیر" را برترین این نشریه ها اعلام کرد. پس از اعلام این نتیجه به فکرم رسید که ما وبلاگ نویسان اراکی نیز در میان خود نظرسنجی برگزار کنیم و هم از همکاران و هم خوانندگان بخواهیم بهترین ما را انتخاب کنند.

به نظر بنده باید فرم نظرسنجی را به یک شکل در تمام وبلاگهایی که می خواهند در این نظرسنجی شرکت کنند قرار داده و پس از مدت مشخصی با جمع آوری آرا از وبلاگهای مختلف وبلاگ منتخب را اعلام کنیم. به نظرم از امروز تا 31 فروردین 89 زمان خوبی است.

مثلا تمام وبلاگ نویسان خواهان شرکت در این کار یک نظرسنجی در وب سایت "وبگذر" یا هر سایتی که چنین ابزاری را در اختیار می گذارد ایجاد کنند و به صورتی هماهنگ گزینه های آن را درج کنند. مثل نمونه زیر :

سوال : بهترین وبلاگ اراکی از نظر شما
گزینه 1 :مهرورزان اراک
گزینه 2 :اراک آنلاین
گزینه 3 :مرکزی دیلی (به نوعی وبلاگ دارای هاست ودامین مستقل)
گزینه 4 :افق نو
گزینه 5 :عکسام
گزینه 6 :نگاه امید به اراک
گزینه 7 :اراک ؛ شهر من
گزینه 8 :اراک ؛ شهر ما

لازم به ذکر است وبلاگهایی در این نظرسنجی ذکر شده اند که حداقل هفته ای یکبار به روز می شوند و سهم بالایی از مطالبشان به مسائل و اخبار شهر اراک اختصاص دارد.



در صورتی که نظر ؛ پیشنهاد و انتقادی به این طرح دارید لطف کنید و در قسمت نظرات این مطلب آن را منعکس کنید. در ضمن هم اینک این نظر سنجی در پائین این صفحه قابل مشاهده است.

متاسفانه با مخالفت پایگاه مرکزی دیلی در درج نام آن بین گزینه های مطرح شده مجبور به حذف نظرسنجی و ایجاد دوباره آن شدم. از کسانی که رای داده و رای آنها حذف شد واقعا معذرت می خواهم. 

نظر یک خواننده : "سلام فکر می کنم نظرسنجی از حالت طبیعی خارج شده. بهتر است آنرا حذف کنید چون بیانگر واقعایت نیست"-  شما چه فکر می کنید؟! البته باید بگم این نظرسنجی علمی نیست و قطعا هیچ سیستم نظرسنجی در اینترنت نمی تواند یک نظر سنجی علمی را در محیط مجازی ایجاد کند.
  
آقای زند ؛ نویسنده وبلاگ افق نو در همین زمینه نظر داده اند و می نویسند :

"سلام راستش می خواستم روز اولی که نظر سنجی را آغاز کردید از شما بخواهم که افق نو را در کنار سایر وبلاگ هایی که توسط نویسندگان قهار کهنه کار وخوش ذوق اداره می شود قرار ندهید ما در محضر خیلی از این بزرگواران باید درس بخوانیمیم.
اما صلاح ندانستم .ایده بکر و نشات گرفته از افکار نوین و نیت صادقانه شما مرا ازاین کار بازداشت.
اما امروز با تماس تلفنی یکی از دوستان متوجه شدم این نظر سنجی از روال عادی خارج شده ومطالب حقیر در این چند روز فعالیت نمی تواند چنین نتیجه ای را به نمایش بگذارد.
به نظرم حیله در کار است و می خواهد با امتیاز بالایی که برای افق نو مهیا کرده برای افق حساسیت کاذب ایجاب نماید و از طرف دیگر کار قشنگ شما را به بیراهه ببرد و شاید بعدها هیاهو هم ایجاد کرد .لذا پیشنهاد می کنم هر طور که صلاح میدانید برای لوث نشدن نظر سنجی قضیه را فیصله دهید اردتمند شما زند
". 

البته نمی دانم این نظر را می خواسته اند خصوصی به عرض بنده برسانند یا نه ولی چون بلاگر چنین سیستمی را در اختیار ما قرار نداده است نظر ایشان را منتشر کردم. آقای زند عزیز نمی دانم به قول خودتان چه دست پنهانی در کار است که می خواهد برای وبلاگ شما و شخص شما حساسیت ایجاد کند. به درخواست شما مهلت نظرسنجی یک هفته یعنی تا 22 اسفند تقلیل پیدا کرد ولی "فیصله" دادن این موضوع را نمی دانم چطور ممکن کنم. من اهل شفافیت هستم و نمی توانم این نظرسنجی را حذف کنم و هیچ توضیحی نیز به خوانندگانم ندهم. شما ببخشید.

۲ نظر:

امید گفت...

کار بسیار خوبی است به نظرم همه یک لینک به ادرس سایت شما بزنند و همه نظرات یکجا باشه بهتره

ناشناس گفت...

سلام به شما دوست خوب و همشهری وبلاگ نویس
از تلاشهای شما و حسن نظرتان سپاسگذاریم
امیدواریم از این حرف نرنجید
با توجه به تفاوتهای ماهیتی وبلاگ با وب سایت و اینکه وبلاگهایی که نام بردید همگی بدون هزینه راه اندازی شده اند و توسط یکنفر اداره می شوند ولی رسانه مرکزی دیلی توسط هیات تحریریه چند نفری اداره می شود و از طرفی بابت طراحی ، اجاره هاستینگ و دامین هزینه پرداخت می شود
نقل نام مرکزی دیلی کنار وبلاگهای استانی قیاس مع الفارقی است که شاید ارزش نظر سنجی شما را زیر سوال ببرد
بدین علت خواهشمندیم نام این سایت را از لیست وبلاگهای نظر سنجی مذکور حذف فرمایید.
با آرزوی توفیق روز افزون شما
روابط عمومی مرکزی دیلی