۱۳۸۸ اسفند ۱۶, یکشنبه

بزرگترین پارک جنگلی استان مرکزی در اراک

همزمان با اولین روز از هفته منابع طبیعی و درختکاری ، بزرگترین پارک جنگلی استان مرکزی روز شنبه با حضور معاون وزیر مسکن و شهرسازی، استاندار مرکزی و جمعی از مسوولان این منطقه در اراک به روی مردم ،گردشگران و دوستداران طبیعت باز شد.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، این عرصه بزرگ جنگلی که به نام شهید رجایی مزین شده ، ۲۸ هکتار وسعت دارد و در کیلومتر ۵ جاده ارا ک -فراهان ، در شمال شرقی شهر اراک واقع شده است .

این جنگل دست کاشت ، با توجه به وسعت و موقعیت جغرافیایی ، علاوه بر جنبه تفرجگاهی و تفریحی ، در کاهش آلودگی هوای شهر اراک و مناطق اطراف نقش قابل توجهی دارد .
مدیرکل منابع طبیعی استان مرکزی در مراسم بهره برداری از پارک جنگلی شهید رجایی اراک گفت: این عرصه در واقع منطقه ای جنگلی است که به شکل دست کاشت ایجاد شده و برای آماده سازی و تبدیل آن به پارک ، در مجموع پنج میلیارد ریال از محل اعتبارات طرح کاهش الودگی هوای اراک هزینه شده است.

“عباس مظفری” افزود: حفر و تجهیز یک حلقه چاه عمیق، جدول گذاری و خیابان بندی، ساخت هشت چشمه سرویس بهداشتی ، نمازخانه و سکوهای اسکان موقت از جمله بخش های عملیات اجرایی این پارک است.

وی گفت: درختان این پارک جنگلی ، شامل گونه های زبان گنجشک، اقاقیا، عرعر، سرو خمره ای، افرا ، ارغوان، سنجد ، کاتالپا، چنار ، کبوده ، انواع بید ، نارون و توت است که با توجه به شرایط اب و هوایی منطقه مقاومتی مناسب دارند.

وی افزود: با توجه به اینکه شهر اراک از نظر الودگی هوا هشتمین شهر آلوده کشور است ،توسعه پارک های جنگلی و فضای سبز در اولویت کارهای منابع طبیعی است.

هیچ نظری موجود نیست: