۱۳۸۸ اسفند ۱۷, دوشنبه

در آستانه نوروز/نصب 25 المان شهری در میادین ورودی اراک

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی از نصب 25 المان شهری همزمان با آغاز سال جدید در شهر اراک خبر داد.
 محمدحسین فراهانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، اظهار کرد: با توجه به این که استان مرکزی در مرکز و مسیر ارتباطی کشور قرار دارد، از اینر و امکان عبور مسافرین نوروزی از این استان به نسبت سایر استان‌ها بیشتر است. 

وی با بیان اینکه شهرداری از جمله دستگاه های اداری است که در طول این دوران همکاری ویژه‌ای با میراث فرهنگی استان دارد، گفت: آماده‌سازی فضاهای شهری، رسیدگی و نظارت بر روشنایی معابر شهر، کمپ ها و مکان های اسکان مسافران، جمع آوری متکدیان و عوامل سد معبر، زیباسازی سطح شهر و آذین بندی، رنگ آمیزی دیوارهای سطح شهر و مبلمان شهری، هماهنگی با شرکت‌های آب، برق، جایگاههای سوخت و بانکها و هماهنگی با مراکز فروش ارزاق عمومی از جمله تعهدات شهرداری اراک در طول ایام نوروزی است.

فراهانی با اشاره به وجود مکان‌هایی مشخص به منظور عرضه نان بسته‌بندی و آب معدنی در ورودی‌های شهر از دیگر اقدامات اندیشیده شده برای آغاز سال جدید است، تصریح کرد: به منظور اسکان مسافران نوروزی، پارک های آلومینیوم‌سازی،شهید باهنر، امیرکبیر و پارک ملت از جمله پارک هایی هستند که برای اسکان مسافران نوروزی در سطح اراک، اندیشیده شده‌اند.

وی با تاکید بر اینکه جاذبه‌های طبیعی و تاریخی استان در فاصله کمی از یکدیگر واقع شده است،تصریح کرد: مناطق گردشگری در فلات مرکزی ایران در فاصله هایی بالغ بر 200 کیلومتر واقع شده اند و این در حالی است که با در نظر گرفتن تایم زمانی کوتاهی می‌توانند از جاذبه‌های استان بازدید کنند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی در پایان در خصوص مهم‌ترین نکات مربوط به جذب توریست به داخل استان گفت: احیای نمادهای قدیمی از مهم ترین نکاتی است که به منظور ترغیب و تشویق مسافران نوروزی از استان تاثیر دارد.

هیچ نظری موجود نیست: