۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

قائم مقامی:احداث بیش از 60 پارک طی 3 سال متوالی در اراک

در مراسمي با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اراک و جمعی از مسوولین چند اصله نهال در شهرک جوادیه اراک كاشته شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، علی قائم‌مقامی اظهار کرد: احداث 54 پارک محلی و 12 پارک منطقه‌ای در شهر اراک به عنوان یکی از مهم‌ترین اقدامات صورت گرفته، طی سه سال گذشته در شهرداری اراک است.

وی در خصوص مهم‌ترین مشکلات شهر اراک تصریح کرد: با توجه به این که شهر اراک به چهار منطقه شهری تقسیم شده است، متاسفانه سرانه فضای سبز در اراک به حد استاندارد نرسیده است.

قائم‌مقامی با بیان این که سرانه استاندارد فضای سبز 25 کیلومتر مربع است، گفت: سرانه فضای سبز در منطقه یک حدود 19 کیلیومتر مربع، در منطقه دو حدود 5/4 کیلومتر مربع، منطقه سه حدود 5/9 کیلومتر مربع و در منطقه چهار حدود 2/1 کیلومتر مربع است، که متاسفانه علی‌رغم تلاش‌های صورت گرفته مسوولین شهری، تا کنون این رقم در هیچ کدام از مناطق به استانداردهای لازم نرسیده است.

وی با اشاره به قرار گرفتن اراک در مسیر سردسیری کشورر بیان کرد: با توجه به این که هزینه کاشت نهال و ایجاد فضای سبز برای شهر سنگین است، باید قبل از انجام هر اقدامی نشست‌های کارشناسانه‌ای صورت پذیرد و تا حد امکان از نهال‌هایی استفاده کرد که تحمل دمای زیر 45 درجه را داشته باشند.

قائم‌مقامی در پایان در خصوص نحوه همکاری مردم در ایجاد فضای سبز در شهر گفت: از آنجا که دین اسلام به حفظ، حراست و ایجاد فضای سبز تاکید بسیار دارد، لذا، ایجاد فضای سبز کاری فرادستگاهی است و نیاز به کمک جدی مردم دارد از اینرو هر فردی می‌تواند تنها با کاشت یک نهال کمک شایانی به سبز ماندن شهر کند.

هیچ نظری موجود نیست: