۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

یک میلیارد ریال هزینه زیباسازی و پاکسازی نوروزی اراک

مرکزی دیلی: سرپرست شهرداری اراک گفت: یک میلیارد ریال برای زیبا سازی و پاکسازی نوروزی شهر اراک هزینه شده است.

به گزارش مرکزی دیلی ، “مرتضی میری” روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا با تبریک سال نو افزود: برای ایام نوروز ۱۰۶نماد و مجسمه با موضوعات بهاری و سنت های نوروزی در ۲۶ نقطه شهری اراک نصب شده است.

وی ، تدارک سه جشن بزرگ نوروزی با حضور هنرمندان کشوری استان مرکزی در زیرگذر جهاد، میدان امام حسین (ع) و پارک امیرکبیر اراک در روزهای دوم (امروز)، سوم و چهارم فروردین را از دیگر برنامه های نوروزی این شهرداری عنوان کرد.

وی گفت: برای نخستین بار در کشور اتوبوس سیار ترافیک برای اموزش های ترافیکی با برنامه های شاد و جذاب و مسابقه های متنوع در اراک تدارک شده که در ایام تعطیلات نوروزی با حضور در محله ها و مبادی ورودی و خروجی شهر آموزش های ترافیکی به بچه ها می دهد.

میری افزود: نمایشگاه و بازارچه “سلطان اباد در گذر زمان” نیز به مناسبت نوروز در میدان ارگ اراک که بخشی از ارگ حکومتی گذشته اراک است دایر شده و توسط شهرداری بافت قدیم و مرکز اسناد شهرداری تاریخجه ۲۰۰ساله اراک به معرض دید عموم گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه به طور معمول در شبانه روز بین ۳۰۰ تا ۴۵۰ تن زباله از سطح شهر اراک جمع اوری می شود گفت: در هفته پایانی سال ۸۸ ماموران شهرداری بیش از ۹۰۰تن زباله را در شبانه روز از سطح معابر و مقابل منازل مردم جمع اوری کردند که جای تقدیر دارد.

هیچ نظری موجود نیست: