۱۳۸۹ فروردین ۲, دوشنبه

برگزاری نمایشگاه نوروزی “سلطان آباد در گذر زمان”

همزمان با نخستین روز از سال جدید ، نمایشگاه و بازارچه صنایع دستی با عنوان “سلطان آباد در گذر زمان” روز یکشنبه با حضور مسوولان استان مرکزی در میدان ارگ اراک گشایش یافت.

به گزارش مرکزی دیلی و به نقل از ایرنا ، این نمایشگاه در یک بنای قدیمی واقع در محوطه ارگ حکومتی قدیم اراک (سلطان آباد) در فضایی به وسعت ۸۰۰متر مربع با همکاری شهرداری بافت تاریخی اراک و سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برپا شده است.

در این نمایشگاه ۲۰غرفه فروش و نمایش صنایع دستی و هنرهای سنتی استان مرکزی شامل سفالینه، شیشه گری، پیکره تراشی، منبت و معرق، نقاشی و مینیاتور دایر شده و پذیرای گردشگران نوروزی است.

در بخشی از این نمایشگاه همچنین ۱۵۰اثر ، عکس و سند تاریخی مربوط به قدمت ۲۰۰ساله شهر اراک از جمله سند افتتاحیه بلدیه سلطان آباد، اعلان و آگهی نرخ های شهرداری، مشاغل و اصناف، گواهی پیشه وری، استاد انجمن شهر و ریز درآمدهای بلدیه اراک و همچنین عکس هایی از بناهای تاریخی بافت قدیم اراک به نمایش درآمده است.

این نمایشگاه از امروز تا پایان تعطیلات نوروزی از صبح تا عصر برای بازدید عموم دایر است.

شهر سلطان آباد (اراک امروزی) ۲۰۰سال پیش به دستور یوسف خان گرجی به شکل قلعه ای با چهار دروازه بنا نهاده شده و محل نمایشگاه مذکور در مقر ارگ حکومتی آن قرار گرفته است.

هیچ نظری موجود نیست: