۱۳۸۸ اسفند ۱۴, جمعه

سرریز جمعیتی اراک در شهرهای جدید امیرکبیر و مهاجران

شبکه اطلاع رسانی ساختمان ایران : رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان مرکزی گفت: با توجه به اینکه شهرستان اراک در حال تبدیل شدن به کلانشهر است، باید برنامه‌ریزی لازم در جهت توسعه بخش‌های مختلف این شهر صورت گیرد. 


مجید کیان‌پور در جمع اهالی رسانه استان مرکزی، با بیان مطلب افزود: با توجه به این‌که سنجان و کروهرود در حال الحاق به اراک هستند و اراک به کلانشهر تبدیل می‌شود، باید زمینه جلوگیری از توسعه نامتوازن فراهم شود.

وی تاکید کرد: پس از آنکه اراک به کلانشهر تبدیل شد، اعتبارات آن نیز افزایش پیدا می‌کند که باید برنامه‌ریزی مناسبی صورت گیرد تا توسعه متوازن در جامعه پدیدار شود.

وی گفت: اگر شهری بیش از حد، بزرگ و یا دارای جمعیت زیاد شود، خدمات‌رسانی به آن مناسب صورت نمی‌گیرد که بر این اساس باید سرریز جمعیت را به شهر "مهاجران" و "امیرکبیر" منتقل کرد.

کیان‌پور عنوان کرد: شهرهای جدید "مهاجران" و "امیرکبیر" فاصله چندانی با اراک ندارند که اگر مترو در آنها نیز احداث شود، فاصله زمانی آنها تا اراک به 10 دقیقه تنزل پیدا می‌کند.

رییس سازمان مسکن و شهرسازی استان مرکزی تاکید کرد: باید سرریز جمعیت اراک را با ایجاد جذابیت‌های لازم، به شهرهای جدید "مهاجران" و "امیرکبیر" منتقل کرد تا ارائه خدمات به صورت مطلوب صورت گیرد.

۱ نظر:

ناشناس گفت...

سلام فکر می کنم نظرسنجی از حالت طبیعی خارج شده. بهتر است آنرا حذف کنید چون بیانگر واقعایت نیست