۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۰, جمعه

وعده و وعیدهای استاندار برای حل مشکلات صنایع اراک

شعبانی فرد ؛ استاندار استان مرکزی که بر طبق برخی شایعات قرار است به زودی این استان را ترک کند روز گذشته نسبت به حل مشکلات برخی صنایع متوسط و بزرگ اراک وعده هایی داد که امید است این وعده ها صورتی عملی به خود گیرد.

به گزارش مهر علی اکبر شعبانی فرد عصر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: به منظور حمایت از تولیدات شرکتهایی مانند واگن پارس که در تولید ادوات ریلی فعالیت دارند، با دستور معاون اول رئیس جمهور مجوز ورود واگن های دست دوم به کشور لغو شده است و از ورود این واگن ها به کشور جلوگیری خواهد شد.

وی اضافه کرد: به منظور دستیابی به برنامه های سند توسعه ریلی کشور، سالانه باید 17 هزار واگن در کشور تولید شود که تلاش شده است با تامین نیازهای واحدهای موجود و فعال سازی تمام توان تولید در این واحدها، از توانمندی داخل برای رفع نیاز در این بخش استفاده شود و در این راستا سفارش تولید واگن تا چند سال آینده به شرکت واگن پارس اراک تضمین شده است.

شعبانی فرد به مشکلات شرکت هپکو اراک اشاره کرد و بیان داشت: در راستای حمایت از این شرکت نیز با رایزنی های صورت گرفته، جرائم چهار درصد دیرکرد وام هپکو اراک بخشوده و از همه بانکهای طرف قرارداد با این شرکت نیز برای بازپرداخت دیون آن استمهال گرفته شده است.

استاندار مرکزی با تاکید بر اینکه اعتقادی به ورود ادوات راهسازی ندارد، اظهار داشت: بر این اساس مقرر شده است ادوات راهسازی با عمر کمتر از پنج سال در صورت نیاز به کشور وارد نشود و از توان بخش تولیدی داخل برای تامین آن استفاده شود که با این اقدام انتظار می رود سفارش تولید محصول در این شرکت نیز افزایش یابد.

وی به مشکلات شرکت صنایع اراک، آونگان، کابل ساری تک و یک واحد صنعتی دیگر در اراک اشاره کرد و بیان داشت: تلاش می شود با اعطای وام مورد نیاز برای راه اندازی این واحدها و یا تغییر کاربری مناسب زمینه برای فعال شدن این صنایع و برطرف شدن مشکلات کارگران شاغل در آن فراهم شود.

این در حالی است که شخصی که به عنوان جایگزین شعبانی فرد معرفی شده است در پست قبلی خود ؛ مدیریت سازمان تامین اجتماعی ؛ ناموفق بوده است و هیئت مدیره آن تلاش کرده است وی را از این پست عزل کند.

هیچ نظری موجود نیست: