۱۳۸۹ اردیبهشت ۱۳, دوشنبه

مدیر عامل شرکت آلومینیوم اراک: شرکت آلومینیوم ورشکست نشده است

مهرورزان اراك: مدیر عامل شرکت آلومینیوم اراک گفت: علی رغم وجود برخی از مشکلات ، شرکت آلومینیوم اراک به هیچ عنوان ورشکست نشده است.
محمد ابراهیم رزاقی در جمع اهالی رسانه استان مرکزی ، با بیان این مطلب افزود: سال گذشته جهان با بحران روبرو شد که حتی برخی از شرکت های بزرگ جهانی نیز دراین شرایط بحرانی با زیان های هنگفت روبرو شدند.

وی تاکید کرد: به صورت طبیعی قیمت های محصولات شرکت آلومینیوم نیز در بازارهای جهانی با کاهش روبرو شده است که در این شرایط در سال گذشته در کل در حدود 16 میلیارد تومان زیان وارده به شرکت آلومینیوم بود.
وی با اشاره به پتانسیل و توان مادی شرکت آلومینیوم اراک عنوان کرد: آنچه که قابل تاکید است این است که شرکت آلومینیوم ماهیانه در حدود 5 میلیارد تومان ، به صورت حقوق به کارکنان خود پرداخت می کند و این میزان ضرر نمی تواند مشکلی را برای شرکت آلومینیوم به همراه داشته باشد.

رزاقی ، تاکید کرد: در حال حاضر در حدود 400 میلیارد تومان طرح از سوی شرکت آلومینیوم پیاده شده است و با زیان محدود سال گذشته نمی توان شرکت را ورشکست نامید.
مدیر عامل شرکت آلومینیوم اراک ، تصریح کرد: تاکنون مطالبات کارگران در شرکت آلومینیوم به موقع پرداخت شده است وهیچ گونه مشکلی از این بابت وجود ندارد.

وی توان و پتانسیل شرکت آلومینیوم را بسیار بالا عنوان کرد وافزود: با تلاش وبرنامه ریزی در سال جاری زیان وارده در سال گذشته را نیز جبران می کنیم.
وی از افزایش تولید در شرکت آلومینیوم در سال های اخیر خبر داد و گفت: در سال 86 میزان 125 هزار تن تولید بوده است که این میزان در سال بعد به 145 هزار تن ودر سال 88 به میزان 167 هزار تن و در سال 89 نیز پیش بینی می شود 183 هزار تن تولید شرکت آلومینیوم باشد.

رزاقی ، در خصوص فروش داخلی شرکت آلومینیوم عنوان کرد: شرکت در سال 86 توانست بالغ بر 81 هزار تن و در سال 87 بالغ بر 68 هزار تن ودر سال 88 نیز بالغ بر 123 هزار تن فروش داخلی داشته باشد.
مدیر عامل شرکت آلومینیوم گفت: میزان صادرات شرکت آلومینیوم در سال 86 ، به میزان 33 هزار تن و در سال 87 به میزان 61 هزار تن ودر سال 88 نیز 59 هزار تن بوده است.

گفتنی است که اخیرا برخی از محافل خبری ، مدعی ورشکستگی شرکت آلومینیوم شده بودند.

هیچ نظری موجود نیست: