۱۳۸۹ خرداد ۱۰, دوشنبه

راه اندازی مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی در اراک

مهر: رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی از راه اندازی مرکز درمان ناباروری در اراک خبر داد و گفت: با در نظر گرفتن قابلیتهای موجود جهاد دانشگاهی این واحد و با همکاری دانشگاه علوم پزشکی اراک این مرکز درمانی- پژوهشی راه اندازی می شود.

سید جعفر نظام دوست در گفتگو با خبرنگار مهر، با بیان اینکه توسعه علم ناباروری در استان مرکزی، به عنوان یکی از اصلی ترین اهداف جهاد دانشگاهی در تاسیس این مرکز درمانی- پژوهشی است، اظهار داشت: با ایجاد این مرکز و با کنار زدن مشکلات پیش روی مرکز ناباروری در استان و حمایت کامل از آن، زمینه‌های رشد و شکوفایی درمان ناباروری در استان فراهم می شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی تاسیس مرکز ناباروری در استان مرکزی را یکی از افتخارات علمی بزرگ برای جامعه پزشکی استان عنوان کرد و گفت: امکانات و تجهیزات و فضای فیزیکی این مرکز پیش بینی شده است، از سویی با قول مساعدی که استاندار استان و پژوهشکده رویان درخصوص تأمین تجهیزات و امکانات مرکز ناباروری داده اند، امید است که بتوانیم برای دهه فجر امسال مرکز ناباروری جهاد دانشگاهی استان مرکزی را راه اندازی کنیم.

نظام دوست با اعلام اینکه تعداد زیادی از زوجین در تمام دنیا و همچنین در ایران از مشکل ناباروری رنج می‌برند، خاطرنشان کرد: این در حالی است که با پیشرفت علم پزشکی این بیماری نیز همانند دیگر امراض قابل درمان است لذا استان مرکزی با در اختیار داشتن نیروی انسانی توانمند این قابلیت را دارد که در جهت توسعه علم ناباروری، کمک شایانی را انجام دهد.

وی با اشاره به اینکه استان مرکزی از لحاظ آمار ناباروری آمار بالایی را در کشور داراست، گفت: تعداد زیادی از بیماران برای درمان به استانهای تهران و اصفهان مراجعه می کنند که این مسئله هم از نظر هزینه های درمان و همچنین بروز استرس در بیماران مشکلاتی را برای آنان ایجاد می کند که در نهایت آن نتیجه مطلوب حاصل نمی شود.

رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان مرکزی گفت: امیدواریم که با راه اندازی این مرکز، ناباروری در استان کاهش یابد ایجاد این مرکز مورد استقبال استاندار قرار گرفته است البته طرح جامعی نیز در این زمینه فراهم شده که در دور سوم سفر هیئت دولت به استان آن را مطرح و پیگیری خواهیم کرد.

هیچ نظری موجود نیست: