۱۳۸۹ خرداد ۱۳, پنجشنبه

افزايش قيمت گوشت گوسفندي در اراك

قيمت گوشت گوسفندي در بازار اراک روند صعودي دارد و در روزهاي اخير قيمت اين محصول به 14 هزار تومان رسيده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مرکزي، اين در حاليست که وضعيت کشتار گوسفند در استان مرکزي و به خصوص شهر اراک روز به روز روند نزولي را سپري مي‌کند و به دليل افزايش قيمت اين محصول، تقاضا کاهش چشمگيري پيدا کرده است.

البته مسوولان اتحاديه گوشت گوسفندي اراک دليل اصلي اين افزايش قيمت را کمبود دام زنده عنوان مي‌کنند که در اين شرايط بايد منتظر ماند و ديد مسوولان براي بازگرداندن ثبات به قيمت اين محصول پرمصرف چه تدابيري را اتخاذ خواهند کرد.

در همين ارتباط رييس اتحاديه گوشت گوسفندي استان مرکزي در گفت‌و‌گو با خبرنگار ايسنا – منطقه مرکزي، گفت: با اين وضعيت رسيدن قيمت گوشت گوسفند به 20 هزار تومان بعيد نيست.

عزت‌الله علي‌همتي با بيان اين که در دوماه اخير نزديک به 1500 تومان قيمت گوشت گوسفندي افزايش داشته است، تصريح کرد: نبود دام زنده براي کشتار، دليل اصلي اين افزايش قيمت است و اگر قرار باشد وضعيت همين گونه ادامه داشته باشد، شاهد افزايش بيشتري در قيمت گوشت گوسفندي خواهيم بود.

علي‌همتي عرضه گوشت منجمد را در کنترل قيمت‌ها بسيار موثر دانست و گفت: مطمئنا اگر گوشت منجمد امروز در بازار عرضه نمي‌شد، قيمت گوشت گوسفندي به نزديک 20 هزار تومان در هر کيلو هم مي‌رسيد. البته بايد به اين نکته هم اشاره کرد که تمايل مردم به استفاده از گوشت تازه به دليل افزايش قيمت، کم شده است.

وي با اشاره به شيوع بيماري تب برفکي و ارتباط آن با کم شدن دام زنده، اظهار کرد: بيماري تب برفكي در دام‌ها هم سبب شده تا قيمت گوشت گوسفندي اندكي افزايش پيدا كند و عملا ورود گوسفند سالم به اراک در شرايط كنوني كاهش يافته در حالي كه درخواست قصاب و تقاضاي مشتريان زياد است به همين دليل با كاهش عرضه دام زنده قيمت گوشت گوسفندي بالا رفته است.

رييس اتحاديه گوشت گوسفندي استان مرکزي در پايان به خبرنگار ايسنا گفت: ‌تنها 20 درصد نياز گوشت گوسفندي استان از داخل تامين و 80 درصد دام مورد نياز از استان‌هاي ديگر تامين مي‌شود.

هیچ نظری موجود نیست: