۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

حملات انتحاری در زاهدان/عکس دو عامل انتحاری جندالله


به گزارش رویترز دستکم 21 نفر شامل فرماندهان ارشد سپاه پاسداران در دو حمله انتحاری به مسجد بزرگ شیعیان زاهدان کشته شدند.

شبکه العربیه گزارش داده است یک ایمیل از گروه جندالله دریافت کرده که این گروه مسئولیت این حملات را بر عهده گرفته است.

به گفته العربیه جندالله اعلام کرده است این حملات را در انتقام کشتن رهبر این گروه که در ماه ژوئن گذشته در ایران اعدام شد انجام داده است.

به گفته العربیه جندالله اعلام کرده است حملات انتحاری توسط نزدیکان ریگی انجام شده است و هدفش گردهمایی فرماندهان سپاه بوده است.

  


به گزارش العربیه «این گروه گفته است حملات توسط عبدالباسط ریگی و محمد ریگی انجام شده است وهشدار داده است عملیات بیشتری در راه است».

رئیس اورژانس سیستان و بلوچستان ؛فریبرز راشدی در مورد تلفات این دو انفجار در مسجد بزرگ شیعیان زاهدان می گوید «در دو انفجار زاهدان بیش از 20 نفر کشته و 100 نفر زخمی شده اند».

به گزارش ایرنا محمد مرضیه ؛ دادستان زاهدان از کشته شدن 21 نفر در این حملات خبر داده است.

به گفته ایرنا انفجار دوم به حدی قوی بوده است که «قطعات اجساد در اطراف مسجد بزرگ پراکنده شده است».

در همین حال وزیر خارجه امریکا در بیانیه ای با محکوم کردن شدید حملات در زاهدان نوشته است «این حملات به موازات حملات اخیر در اوگاندا ؛ پاکستان ؛ افغانستان ؛ عراق و الجزایر تاکیدی است بر نیاز به کار مشترک جامعه جهانی برای مبارزه با سازمانهای تروریستی که جان شهروندان بی گناه در سرتاسر جهان را تهدید می کنند».


تهیه کننده : پریسا حافظی
ترجمه به فارسی : اراک ؛ شهر من
منبع عکسها : عکس بالا(رویترز) و عکسهای دوم و سوم:وب سایت «تفتان» متعلق به گروه تروریستی جندالله 

۱ نظر:

mojtaba mostafavi گفت...

سلام این دولت برایه همه چی‌ پول دارند ولی‌ نه برای یارانه‌ها . هی‌ میگن نیروی هسته‌ای تو نگو ما باید از حالا به بعد هسته بخوریم چون از خورشت الو فقط هستش گیرمون میاد. ما نیروی هسته‌ای می‌خواهیم بزنیم تو سرمون. نه قدرت خرید داریم نه میتونیم از حالا با بعد جایی برویم چون اقایون بنزین را حسابی‌ بالا بردند. آقای احمدینژاد حق نفت ما که گفتی‌ سر سفره هر خانواده ایرانی‌ میاری کو؟ همه رو دادید به عربهای سنی تو غزه بخورند تا عکستون رو همهجای فلسطین بزنند. نه نیروی اتممیت رو می‌خواهیم نه کمکت به غزه. یادت نره که همین ما بسیجیهایی که همه یارانه‌ها رو ازشون بریدی ما باعث شدیم که جنابعالی هنوز رئیس جمهور باشید.