۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

فرمانده انتظامي استان:پشتيباني علمي از كارها مي تواند ما را به اهداف برساند


آریا: فرمانده انتظامي استان مركزي در جلسه اتاق فكر پليس راهور با اشاره با اينكه امروز با ديدي تحقيقاتي و علمي به مسايل روز نگاه مي كند اظهار داشت: پشتيباني علمي از كارها مي تواند در رسيدن به اهداف مورد نظر ما را ياري كند.

در جلسه اتاق فكر پليس راهور كه به همت دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان مركزي و با حضور جمعي از مسئولين انتظامي اين فرماندهي و اساتيد دانشگاههاي شهر اراك در محل سالن جلسات راهور استان برگزار شد سردار مجتبائي ترافيك و جاده را از موضوعات مهم استان برشمرد و با اشاره به اينكه در استان 6 هزار كيلو متر جاده وجود دارد گفت: متوسط تردد وسايل نقليه در محورهاي استان روزانه 200 تا 250 هزار است كه بخش عمده‌اي از آن را عبور وسايل نقليه عمومي شامل مي‌شود.

فرمانده انتظامي استان مركزي با بيان اينكه بايد به موضوع حمل و نقل در استان مركزي به صورت ملي نگريسته شود اظهار داشت: بايد ظرفيت‌ها و امكانات ملي براي آن مهيا شده و با نگاه فني و تحقيقاتي در جهت رفع مشكلات اين حوزه تلاش شود.

وي در ادامه هماهنگي با شهرداري باري اصلاحات هندسي و خط‌كشيها و همكاري با آموزش و پرورش و صدا و سيما در جهت فرهنگ سازي و آموزش ترافيك، تصويب طرح ترافيك و انضباط بخشي به پليس راه و راهور را از اقدامات صورت گرفته در اين بخش عنوان كرد و افزود: پشتيباني علمي از اين اقدامات و طرح‌ها ما را سريعتر به اهداف مورد نظر هدايت مي كند.

در ادامه اين جلسه معاون هماهنگ كننده فرماندهي انتظامي استان مركزي گفت: بايد با تقسيم‌بندي موضوعات ترافيكي به صورت كوتاه مدت و بلند مدت و اولويت‌بندي آنها و با همكاري نهادهاي علمي بتوانيم طرح‌هاي مناسبي در جهت كاهش معضلات ترافيكي خصوصا در مركز استان پيدا كنيم.

وي در ادامه ارائه راهكارهاي مناسب و تعامل مراكز علمي را در برون رفت از مشكلات ترافيكي با توجه به بافت فعلي مركز استان را بسيار حائز اهميت دانست عنوان داشت: بايد با آناليز آمارهاي تصادفات و مديريت آن در جهت پيشگيري از تصادفات و تلفات ناشي از آن تلاش كنيم.
رئيس پليس راهور فرماندهي انتظامي استان مركزي نيز در اين جلسه با اشاره به اينكه در 10 سال گذشته بيش از 260 هزار نفر در تصادفات رانندگي در سطح كشور جان باخته‌اند گفت: از سال 84 تا كنون با اجراي طرح‌ها و برنامه‌هاي فرهنگي در خصوص مسايل ترافيكي 17 درصد كاهش كشته‌ها در تصادفات را شاهد بوده‌ايم و بايد با تشديد اين اقدامات و همكاري ساير نهادهاي دخيل گامهاي اساسي برداريم.

وي با برشمردن عوامل موثر در ترافيك و تصادفات گفت: متاسفانه طرحهاي هندسي معابر با توجه به محدوديت‌ها اجرا مي‌شود نه بر اساس نيازها يا شرايط جاده‌ها و در كنار آن موضوع تجهيز خودروهاي توليد داخل نيز از مشكلات پيش روي بحث ترافيك است.

سرهنگ آبايي تداوم اقدامات مثبت انجام شده توسط دست‌اندر كاران مربوطه را يكي از راهكارهاي مناسب در اين زمينه دانست و اظهار كرد: هر چه بيشتر فعالان علمي جامعه به اين حوزه با تشكيل چنين جلساتي مي‌تواند مثمر ثمر باشد.

رئيس دفتر تحقيقات كاربردي فرماندهي انتظامي استان مركزي نيز در ابتداي اين جلسه با قدرداني از حضور فرمانده انتظامي استان و معاونين ايشان و اساتيد دانشگاه‌ها در جلسه اتاق فكر راهور استان با اشاره به موضوع جلسه كه بررسي مشكلات ترافيكي شهر اراك و ارائه راهكار مناسب جهت آنهاست به بيان تاريخچه شهر اراك پرداخت.

سرگرد سيد احمد خسروي در ادامه سخنان خود با اشاره به اينكه علي‌رغم توسعه صنعتي و افزايش جمعيت و استقرار واحدهاي دانشگاهي توسعه شهري در اراك بسيار كند و ضعيف پيش رفته است عنوان نمود: در اين جلسه قصد داريم با استفاده از نقطه نظرات علمي راه‌حلهاي مناسبي در جهت كاهش مشكلات ترافيكي در سطح استان خصوصاً شهر اراك پيدا كنيم.

هیچ نظری موجود نیست: