۱۳۸۹ تیر ۲۵, جمعه

نیویورک تایمز:شهرام امیری مدتها جاسوس سیا در ایران بوده است!


مطلب ویژه 

روزنامه نیویورک تایمز روز پنج شنبه در گزارشی فاش کرده است شهرام امیری ؛دانشمند اتمی ایران که گفته است یک سال پیش توسط ماموران امریکایی ربوده شده بود چندین سال برای سیا در داخل ایران جاسوسی می کرده است.

به نوشته این روزنامه امریکایی مقامات گفته اند شهرام امیری برای آنها شرح داده است که چطور دانشگاهی در تهران به صورت پوششی برای ستاد فرماندهی تلاشهای اتمی ایران درآمده است.

به گفته این مقامات امیری در زمان حضور در ایران یکی از منابع اطلاعاتی گزارش نهادهای امنیتی امریکا در مورد برآورد برنامه مشکوک تسلیحاتی ایران بوده است که در سال 2007 منتشر شد و سر و صدای بسیاری ایجاد کرد.

به نوشته نیویورک تایمز یک مقام امریکایی گفته است امیری اطلاعات «پر اهمیت و دست اولی» را از جنبه های مخفی برنامه اتمی کشورش به واشینگتن ارائه کرده است.

به گفته مقامات امریکایی زمانی که هنوز امیری در ایران مشغول جاسوسی بوده به عربستان سعودی رفت. سیا برنامه ای برای خروج مخفیانه وی از آن کشور چیده بود.

به نوشته نیویورک تایمز امیری عاقبت به امریکا می رسد و در آریزونا مستقر می شود. مشخص نیست امیری تلاش کرده است همسر و پسرش را پیش خود بیاورد یا نه.

منبع : خبرگزاری رویترز (+)
اختصاصی اراک ؛ شهر من

هیچ نظری موجود نیست: