۱۳۸۹ مرداد ۱۷, یکشنبه

بلوار منابع طبیعی نیازمند پل عابر پیاده


اگر اهل اراک باشید حتما می دانید بلوار منابع طبیعی کجاست! باغ وحش اراک ؛ پارک جنگلی باهنر ؛ صدا و سیمای استان و ... در این بلوار قرار گرفته اند. از طرفی با استقرار کارخانه های صنعتی بزرگ در طرف دیگر این بلوار بسیار پیش آمده است که فردی مجبور شده از این طرف بلوار به آن سو برود.

نبود پل عابر پیاده از یک سو و سرعت زیاد اتومبیلهای عبوری از سوی دیگر باعث شده برخی از این عابران پیاده هرگز به مقصد خود نرسند. (برای نمونه برخورد اتومبیل سواری پژو با عابر پیاده در نزدیکی صدا و سیمای استان)

در چنین معابری چندین راه برای حفظ جان عابران پیاده وجود دارد : 1 – نصب و ایجاد سرعت گیرهای پلاستیکی و آسفالتی که به خاطر اجرای نامناسب آن در بسیاری از نقاط شهر یا کاملا از بین رفته اند یا خود باعث ایجاد سانحه برای خودروها شده اند. 2 – ایجاد پل عابر پیاده و نرده کشی وسط بلوار که روش بهتر ؛ بادوام تر و بسیار کم خطر تری است.

البته ذکر این نکته ضروریست که باید مشخص شود مسئولیت این محدوده با شهرداری است یا اداره راه و ترابری که البته با نگاهی به وضعیت آسفالت و مقایسه آن با آسفالت معابر شهری اراک این مسئله روشن می شود!!!. از سوی دیگر حفاظت از جان شهروندان وظیفه ایست که بر دوش همه ی نهادهای شهری و حکومتی قرار دارد.

این مسئله از دید یک شهروند مطرح شده است و کارشناسان می توانند به صورتی تخصصی به وضعیت بلوار مذکور بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست: