۱۳۸۹ شهریور ۲۷, شنبه

امریکایی ها مخالف حضور کشورشان در جنگ با ایران هستند


بنا به گزارش آژانس خبری یهودیان بر طبق نتایج یک نظرسنجی اکثریت مردم امریکا با حضور کشورشان در حمله احتمالی اسرائیل علیه ایران مخالفند.

از پرسش شوندگان پرسیده شده بود «اگر اسرائیل تاسیسات اتمی ایران را بمباران کند ؛ایران درصدد تلافی برآید و دو کشور درگیر جنگ شوند امریکا باید یا نباید نیروهای خود را به نفع طرف اسرائیلی وارد جنگ کند؟» که 56 درصد جواب «نه نباید» داده اند.

این در حالی است که تنها 38 درصد جواب «بله باید» داده اند.

در یافته ای دیگر 58 درصد پرسش شوندگان ابراز علاقه کرده اند که در راه مبارزه با تروریسم تلاشی جدی برای حل بحران میان اسرائیل و فلسطینیان صورت گیرد. 39 درصد با این اقدام مخالفت کرده اند.

به گفته موسسه برگزار کننده نظرسنجی ؛شورای افکار سنجی شیکاگو امریکاییان در رابطه با دفاع از اسرائیل در برابر حمله احتمالی علیه این کشور مردد هستند. 47 درصد خواهان دفاع امریکا از اسرائیل هستند در حالی که 50 درصد مخالف چنین کاری می باشند.

این در حالی است که از سال 2004 به بعد به تعداد حامیان جانبداری امریکا از اسرائیل در برابر فلسطینیان افزوده شده و از 17 درصد به 28 درصد رسیده است. 66 درصد خواهان بی طرفی امریکا هستند و تنها 3 درصد خواهان جانبداری امریکا از فلسطینیان در برابر اسرائیلند.

در همین حال 62 درصد پرسش شوندگان با ساخت شهرک توسط اسرائیل در مناطق اشغالی فلسطینی مخالفت کرده اند. از نظر امریکایی ها اهمیت اسرائیل برای امریکا در جایگاه ششم و همسان عربستان سعودیست.

از پرسش شوندگان خواسته شده است احساس خود درباره گرمی روابط با کشورهای خاورمیانه از جمله اسرائیل و فلسطینیان را امتیاز بندی کنند که اسرائیل با 57 امتیاز در صدر قرار گرفته است. بعد از آن به ترتیب ترکیه با 49 امتیاز ؛ عربستان با 39 امتیاز ؛ فلسطینیان با 32 امتیاز و ایران با 27 امتیاز قرار دارند.

درباره روابط با این کشورها 44 درصد گفته اند مانند قبل است. 38 درصد گفته اند بدتر شده است و تنها 12 درصد گفته اند بهبود یافته است.

این نظر سنجی از 11 تا 22 ژوئن گذشته برگزار شده است؛زمانی که تنش در روابط اوباما با نتانیاهو کاهش یافته بود.

این نظرسنجی به سفارش شورای افکار عمومی شیکاگو و توسط « Knowledge Networks» برگزار شده است که 2569 نفر در آن شرکت داشته اند. درصد خطای این نظرسنجی 1.9 درصد اعلام شده است.


-اختصاصی اراک ؛ شهر من
گزارش آژانس خبری یهودیان (+)

۲ نظر:

ناشناس گفت...

با سلام و خسته نباشید
لطفا در صورت تمایل کد محکومیت موج جدید اسلام ستیزی را در سایت خود قرار دهید و با این کار خشم خود را از این کار نشان دهید
آدرس:
http://www.masjednet.ir/mosque-news/94-code-islam-setizi.html

با تشکر

بابک گفت...

درود ناشناس عزیز
با دیدن ویدئوی این واقعه که کاملا بر خلاف روایت رسمی آن در ایران است تمایلی به این کار ندارم.
بدرود