۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

وضعيت هواي اراک در حالت هشدار


«عصر ایران»: ساکنان شهر بايد توجه داشته باشند که آلودگي هوا مي‌تواند به بروز بيماري‌هاي مختلفي در افراد منجر شود از اين‌رو تا حد امکان بايد از مبادرت به انجام سفرهاي غير ضرور بپرهيزند.

رييس مرکز بهداشت استان مرکزي با اشاره به وضعيت آلودگي هواي اراک گفت: هم‌شهريان بايد از سفرهاي غيرضرور درون شهري پرهيز کنند.

دکتر بابک عشرتي در گفت‌وگو با ايسنا، با اشاره به وضعيت هواي شهرستان اراک اظهار کرد: ساکنان شهر بايد توجه داشته باشند که آلودگي هوا مي‌تواند به بروز بيماري‌هاي مختلفي در افراد منجر شود از اين‌رو تا حد امکان بايد از مبادرت به انجام سفرهاي غير ضرور بپرهيزند.
وي در پاسخ به اين سوال که چه گروهي از افراد بيش از ديگران در معرض خطر قرار دارند؟ گفت: سالمندان، کودکان، زنان باردارهم‌چنين بيماران قلبي- عروقي بيش از ديگران در معرض خطر هستند بنابراين اين دسته از افراد تا حد امکان از حضور در فضاهاي باز خودداري کنند.

عشرتي با بيان اين‌که ورزشکاران نبايد در روزهاي آلوده سال در فضاهاي روباز ورزش کنند، تصريح کرد: ورزش کردن در فضاهاي روباز در شرايط کنوني علاوه بر اين‌که هيچ سودي براي ورزشکاران ندارد، بلکه مي‌تواند بر اثر تنفس عميق به هنگام ورزش، اين افراد را با مشکل روبرو كند.

رييس مرکز بهداشت استان مرکزي خاطرنشان کرد: بالا بودن ذرات معلق در روزهاي اخير، مي‌تواند موجبات بروز بيماري‌هاي ريوي، تنگي نفس، سردرد، سوزش چشم و گلو، آب‌ريزش بيني، بي‌حوصلگي و هم‌چنين سرفه‌هاي شديد را در افراد فراهم كند.


«شایان ذکر است به همین دلیل امروز؛ چهارشنبه مدارس ابتدایی و راهنمایی هر دو نوبت صبح و عصر در کلانشهر اراک(اراک ؛ سنجان و کرهرود) تعطیل اعلام شده است».

هیچ نظری موجود نیست: