۱۳۸۹ آذر ۱۰, چهارشنبه

ضرورت تعامل دستگاههای مختلف برای مدیریت شهری در اراک


حدود ده روز قبل بود که در این وبلاگ اعلام شد شهرداری اراک در یک اقدام قابل تقدیر و در راستای توسعه خیابان شهدای اراک اقدام به تخریب املاک تجاری کرد که در طرح توسعه این خیابان قرار داشتند (+). اما برخی مالکان علی رغم دریافت خسارت حاضر نشده اند ملک خود را تخلیه کنند.

در آن نوشته هشدار داده شد که باید با تعامل دستگاههای مختلف اجرایی و خدماتی در شهر تلاش شود چنین اقداماتی به سرانجام برسد اما شهرداری که طبق قانون دستش برای تخریب املاک تخلیه نشده بسته است به تنهایی قادر نیست گام موثری در این زمینه بردارد.

برای نمونه یکی از املاک مورد اشاره فروشگاه مواد غذایی و پروتئینی است.هر چند شهرداری نمی تواند این ملک را بدون تخلیه تخریب کند اما در صورتی که شرکت برق با در نظر گرفتن قانون در کمک به شهرداری اقدام به قطع اشتراک برق آن کند عملا مالک خاطی مجبور است ملک خود را تخلیه کند.

از این نمونه ها در سطح شهر بسیار است که با کمک دستگاههای مختلف اجرایی و خدماتی و همکاری با شهرداری می توان مشکل آنها را حل و عمران شهری را با سرعت بیشتری به پیش برد.

نگارنده از نگاه یک شهروند به این مسئله پرداخته است و مطمئنا کارشناسان و مدیران در دستگاههای مختلف مرتبط با چنین مسائلی بهتر می توانند به آنها بپردازند.

هیچ نظری موجود نیست: