۱۳۸۹ دی ۹, پنجشنبه

پیشنهاد: سامان دهی تابلوی های تبلیغاتی در سطح شهر


یکی از عوامل اصلی زیبایی و یا نازیبایی چهره شهرها در تمام جهان استفاده درست و یا عدم مدیریت تابلوهای تبلیغاتی اعم از تابلوهای نصب شده توسط شهرداری و دیگر نهادها و تابلوهای تبلیغاتی مغازه داران و فروشندگان است.

جالب است بدانید در شهرهای اروپایی و امریکا تابلوهای نصب شده توسط فروشندگان و مغازه داران متناسب با اندازه فروشگاه و مغازه انتخاب و نصب می شود اما در ایران و شهر عزیزمان اراک این امر دچار چشم هم چشمی شده است و یک مغازه کوچک تابلویی تبلیغاتی دو برابر اندازه خود نصب می کند!.

یکی دیگر از عواملی که باعث نازیبایی چهره شهرها در ایران شده است نصب بنرها و تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی مخصوص رانندگان در خیابانها و جاده ها و عدم توجه به عابران پیاده است.در کشورهای اروپایی و امریکا تابلوهای تبلیغاتی و اطلاع رسانی کوچکی در پیاده روها نصب می شود تا فقط عابران پیاده بتوانند آنها را ببینند و این کار موجب زیبایی چهره شهر می شود.

به نظر نگارنده بهترین راهکار برای حل این معضل سامان دهی تابلوهای تبلیغاتی در سطح شهر اراک است. می توان برای شروع کار یک منطقه از شهر را به عنوان «پایلوت» انتخاب کرده و طرح سامان دهی را در آن پیاده و با در نظر گرفتن نتیجه کار نسبت به ادامه طرح تصمیم گیری کرد.

در پایان ذکر این نکته خواندنیست که در تهران شهرداری این شهر از تابلوهای تبلیغاتی فروشندگان و مغازه داران وجهی دریافت می کند که هر چه این تابلوها بزرگتر باشند وجه دریافتی از سوی شهرداری (سازمان زیبا سازی) بیشتر است.


-اختصاصی اراک؛ کلانشهر من 

هیچ نظری موجود نیست: