۱۳۸۹ آذر ۲۸, یکشنبه

مگر نظرسنجی جرم است که فردوسی پور باید بابت آن به دادگاه برود؟!


«تابناک»: مازیار ناظمی، از مجریان ورزشی تلویزیون در مصاحبه با عباس رجایی نماینده اراک، کمیجان و خنداب، از وی درباره مشاجرات مربوط به انتقال تیم نفت تهران به استان مرکزی، پرسش هایی را مطرح کرده که با پاسخ عجیب این نماینده مجلس روبه رو شده است.

رجایی در این مصاحبه اظهار داشته است: اگر فردوسی پور در برنامه اش باز هم بحث واگذاری تیم نفت تهران به استان مرکزی را مطرح کند و نظرسنجی راه بیندازد، این بار شخصا از فردوسی پور به دادگاه کارکنان دولت شکایت می کنم تا برود آنجا پاسخ دهد.

نماینده مردم اراک افزود: این آقا با لحن تمسخرآمیزی به شعور مردم اراک توهین کرد و با پخش تصاویر جعلی، امکانات فوتبال استان را تحریف کرده تا جو عمومی را بر هم بزند، در حالی که آدم های فوتبالی از سابقه و امکانات خوب این شهر آگاهند؛ وانگهی ایشان چه حقی دارد که تصمیمات دولت را زیر سوال ببرد؟ دولت دلش خواسته امتیاز تیمش را بدهد؛ استان ما چه اشکالی دارد؟ به چه دلیل اینکار را یک شو تبلیغاتی برای رأی جمع کردن نمایندگان می داند؟ اصلا فرض کن این نظر هم درست باشد، به این مجری چه ربطی دارد؟

مهندس رجایی درباره درخواست ممنوع التصویر شدن فردوسی پور هم گفته است: بله این موضوع را مطرح کرده ایم و ایشان صلاحیت اجرای برنامه زنده را ندارد! مگر اینکه از مردم اراک و نمایندگان استان، رسما در همان برنامه نود عذرخواهی کند.

همه این اظهارات جالب، در حالی است که برنامه نود، اصالتا برنامه ای انتقادی است که در آن، پیرامون مسائل ورزشی بحث و تبادل نظر می شود و اتفاقا به دلیل حضور چنین برنامه ای است که بخش های ورزشی رسانه هایی همچون «بی بی سی» در ایران مخاطب چندانی ندارد و مردم به آن برنامه ها توجهی نمی کنند.

در واقع برنامه نود، نشان داده است که ظرفیت انتقاد پذیری مدیران ورزشی بسیار بالاتر از مدیران سیاسی است، چرا که در مورد اخیر، تنها به خاطر انتقاد یک برنامه تلویزیونی آن هم در رسانه ملی، تهیه کننده و مجری برنامه را محکوم به ممنوع التصویر کردن، به دادگاه کشاندن و دیگر تهدیدات می کنند.

بنابراین و بدون اینکه بخواهیم درباره خوب و بد بودن این برنامه اظهارنظر کنیم، باید گفت چرا باید هزینه انتقاد از عملکرد دولت یا یک نماینده مجلس در کشور به این مقدار بالا و نفس گیر باشد، به گونه ای که هیچ کس جرأت نکند برای اصلاح روندی به انتقاد از برخی از عملکردها بپردازند؟!

گویا برخی از مقامات، از رسانه و به ویژه تلویزیون انتظار دارند که تنها به پخش رپرتاژ آگهی از فعالیت های آنان بپردازند!

امروزه گویی برای همه مسئولان عادت شده است که وقتی به مقامی می رسند، خود را دور از هر گونه انتقاد بدانند و در صورت هر گونه انتقادی از ایشان، با بهره از قدرت خود، منتقد را تهدید و وی را بترسانند.

در پایان خطاب به نماینده اراک باید گفت: شما که می پندارید، تصمیم شما و دولت حق و درست است، شما که فکر می کنید فردوسی پور نمی فهمد، شما که می پندارید بازیکنان حق اظهار نظر در این مورد را ندارند، آیا درباره مردم هم اینگونه می اندیشید و گمان می کنید آنان نیز حق ندارند نظر خود را بگویند؟ آیا برگزاری نظرسنجی در رسانه ملی جرم است که فردوسی پور باید بابت آن به دادگاه برود؟!


هیچ نظری موجود نیست: