۱۳۸۹ آذر ۱۵, دوشنبه

برای پانزدهمین روز پی در پی؛ هوای اراک همچنان آلوده است


سيد مهدي مصطفوي، کارشناس آلودگي هواي اداره کل حفاظت محيط زيست استان مرکزي در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران(ايسنا)، منطقه مرکزي، اظهار کرد: گرد و غبار موجود و آلودگی، وضعيت هوای اراک را برای پانزدهمین روز متوالی به حالت هشدار درآورده به طوري در 24 ساعت گذشته به طور میانگین دی‌اکسید گوگرد 95 واحد گزارش شده است که نسبت به میانگین دو روز گذشته دو واحد کاهش داشته است.

وی ادامه داد: استاندارد میزان دی‌اکسید گوگرد در هوا 94 واحد است که این میزان آلاینده در شهر اراک بالاتر از حد استاندارد گزارش شده است.

مصطفوی تصریح کرد: البته در چند روز اخیر میزان ذرات معلق موجود در هوا به زیر استاندارد 90 واحد رسیده و در 24 ساعت گذشته هم ذرات معلق موجود در هوای اراک 86 میکروگرم بر مترمکعب گزارش شده است.

وی دلیل این آلودگی هوا را پایداری جو عنوان کرد و گفت: این میزان آلودگی در گذشته هم در شهر اراک وجود داشته و آلاینده جدید در شهر نداریم اما، به دلیل پایداری جو و عدم تهویه هوا، آلودگی حالت سکون داشته و شدت وزش باد هم به طور میانگین کمتر از یک متر بر ثانیه بوده است.

مصطفوی در ادامه با بیان توصیه‌هایی در خصوص وضعیت موجود، اظهار کرد: توصیه می‌شود بیماران قبلی و عروقی و افرادی که ناراحتی‌های ریوی، آسم و سل دارند، از حضور در فضای باز خودداری و افراد از انجام فعالیت‌های بدنی در هوای آزاد خودداری کنند.

پ.ن : بر خلاف وعده مسئولان به خصوص استاندار مرکزی و فرماندار اراک دیروز؛ یکشنبه نیز مانند گذشته نیروگاه برق شازند از مازوت استفاده می کرد. این در حالی است که مسئولان پیشتر اعلام کرده بودند به دلیل وضعیت هشدار آلودگی هوای اراک علاوه بر جلوگیری از تردد وسائل نقلیه دود زا در اراک نیروگاه نیز از گاز به جای مازوت استفاده خواهد کرد. 

۲ نظر:

امید گفت...

افراد از انجام فعالیت‌های بدنی در هوای آزاد خودداری کنند. :)))))
واااااای از دست نیروگاه وای بر حال مسئولین وای بر مقصران

شهروند اراكي گفت...

تصاوير زير مربوط به آلودگي هفته گذشته نيروگاه شازند اراك است

http://s18.aks98.com/files/56023690624986824393.jpg

http://s18.aks98.com/files/64606219758762126777.jpg

http://s18.aks98.com/files/89384315470802883284.jpg


ولي در تعجبم چرا علي رغم مصوبه هئيت دولت مبني بر تبديل سوخت نيروگاه به گاز اين مصوبه اجرا نميگردد.
مسئولين نيروگاه از امروز (دوشنبه)سوخت نيروگاه ر به گاز تبديل نموده اند
ان هم از ترس آقاي رئيس جهور و هئيت دولت
چرا سلامتي مردم با ترس از مسئولان و سفر مسئولان به استان گره خورده است؟