۱۳۸۹ دی ۱۸, شنبه

شکایت موسسه «کیمیای سبز» از منابع آلودگی هوای اراک


تصویر شکایت نامه از ایرالکو
بنا به گزارش وبلاگ (+) موسسه کیمیای سبز این موسسه مردم نهاد فعال در عرصه محیط زیست در اقدامی قابل تقدیر از شرکت آلومینیوم اراک و نیروگاه حرارتی شازند اراک به دلیل آلایندگی و به خطر انداختن جان حدود یک میلیون نفر از جمعیت اراک و شهرهای مجاور نیروگاه شکایت کرده است.

به نوشته این وبلاگ که در رونوشت پیگری شکایت کیمیای سبز می خوانیم:

«حجت الاسلام والمسلمین حاج آقا مظفری
ریاست محترم کل دادگستری اراک
با سلام و عرض ادب
ضمن تبریک به مناسبت انتصاب شایسته حضرتعالی به سمت ریاست کل دادگستری استان مرکزی احتراما پیرو دادنامه شماره ۸۸۰۹۹۷۸۶۲۱۳۰۰۳۰۲ این موسسه از نیروگاه حرارتی شازند به اتهام ایجاد آلودگی و به خطر انداختن سلامت مردم شهرهای اراک ـ مهاجران ـ شازند و روستاهای مجاور و تخریب محیط زیست که با بررسی در شعبه ۱۰۲ دادگاه عمومی (جزایی) دادگستری شهرستان شازند توسط دادرس محترم آقای میرصالحی منجر به صدور حکم محکومیت قضایی نیروگاه مذبور و ارائه حکم تعطیلی فعالیت این نیروگاه در تاریخ ۱/۵/۱۳۸۸ گردید و ارائه درخواست تجدید نظر این موسسه نسبت به خفیف بودن حکم مذبور با توجه به جنبه عمومی آن و تهدید جدی سلامت عمومی متاسفانه با گذشت نزدیک به یک سال و اندی از صدور حکم مذبور دادگاه تجدید نظر تشکیل نشده است بدین منظور از حضرتعالی درخواست دارد در راستای اهداف عالیه قوه محترم قضاییه و با توجه به اهمیت موضوع دستور رسیدگی ویژه نسبت به حکم مذبور را مبذول فرمایید.

پیشاپیش از حسن همکاری حضرتعالی کمال تشکر را دارید».

آن طور که در این نامه مشخص شده است حکم دادگاه بدوی مبنی بر تعطیلی نیروگاه شازند اراک در سال 88 صادر شده است اما هنوز دادگاه تجدیدنظری در این رابطه تشکیل نشده و حکم جنبه قطعی ندارد.

وبلاگ «اراک هفت جدید» در واکنش به این شکوائیه به بی کفایتی و اهمال کاری برخی مدیران در این زمینه پرداخته و می نویسد «هنوز یادمان نرفته است که درختان این شهر در برهوت فضای سبز به دست مدیران با کفایت و درایت و … این شهر و استان یک به یک قطع شد و آنچه از آن خبری نبود مدعیانی بودند که از من و شما وکالت گرفتند که پیگیر حقوقمان باشند و رفتند و گفتند که این شهر شده است کارگاه عمرانی ( بلانسبت) و رفتند و فیگورش را هم گرفتند و حمایت ها کردند و الی ما شاالله…. و صدای هر کس هم که درآمد ناگهان بیصدایش کردند که طرف یادش رفت که اصلا صدا داشت یا نه!

راستی شکایت شما از شهرداری در مورد قطع درختان به کجا رسید و آیا فکر نمی کنید سرنوشت این شکایت هم مثل آن دیگری شود و سامانی نیابد؟ چون از چپ گرفته تا راست همه در این موضوع نفع دارند و آنکه از آن نفع ندارد من و شما و این مردم هستیم».

این وبلاگ در پایان از در اختیار داشتن سندی خبر داده است که نشان می دهد «چه توافقاتی توسط چه کسانی در چه زمینه ای در موضوع آلومینیوم سازی به امضا رسیده اسیت که در صورت نیاز نسبت به انتشار آن و ارایه به شما برای کمک به روند پیگیری موضوع شکایت در اختیار موسسه کیمیای سبز قرار داده خواهد شد».


-اختصاصی اراک؛ کلانشهر من 

هیچ نظری موجود نیست: