۱۳۸۹ بهمن ۱, جمعه

سفرهای بی نتیجه مدیران شهری به مالزی!


«مرکزی دیلی» در گزارشی تحلیلی خبر داده است مسئولان استانداری مرکزی در نظر دارند ظرف چند روزه آینده شهرداران شهرهای استان را به سفر مالزی اعزام کند. در این سفر معاون عمرانی استاندار هم مدیران شهری را همراهی می کند.

اگر یادتان باشد اعضای شورای شهر اراک نیز سفری به مالزی داشتند. بهانه ی آن سفر نیز مانند سفر چند روز آینده شهرداران استان به این کشور به رو پیشرفت آسیایی دیدن پیشرفتهای این کشور در زمینه مسائل شهری بود تا اعضای محترم شورای شهر با الگوگیری!! از برنامه های اجرا شده در مالزی تکانی به امور شهری اراک دهند.

اما از آن زمان به بعد نتنها هیچ تغییری در مدیریت شهری اراک حاصل نشده است بلکه همین اعضای محترم شورای شهر یکی از بهترین و خوشنام ترین شهرداران اراک ؛ دکتر کریمی را از سمت خود برکنار کردند.

مرکزی دیلی با انتقاد از چنین سفرهایی می نویسد «در شرایطی که اوج فصل کار مدیران شهری است با کدام توجیه و از کدام محل هزینه می شود؟ آیا نمی شود از الگوهای بومی داخلی در توسعه مدیریت شهری استفاده کرد؟ اصفهان ، مشهد و یا تبریز و شیراز الگوهای موفق شهری نیستند که باید در مالزی دنبال الگو بگردیم؟».

در زمانی که پروژه های شهری بزرگ اراک مانند زیر گذر جهاد بعد از دو سال از بهره برداری نهایی آن هنوز نیمه کاره مانده است؛ بر سر ساخت یا عدم اجرای بزرگراه امیر کبیر هنوز بحث ها و جدلها باقیست و روز شمار افتتاح دیگر پروژه های عمرانی این شهر به روزهای آخر خود نزدیک می شود سفر با هزینه بیت المال و به قول امریکایی ها با پول مالیات دهندگان و پرداخت کنندگان عوارض چه معنایی جز بی برنامه گی و خوش گذرانی مدیران این شهر دارد؟!

هیچ نظری موجود نیست: