۱۳۸۹ بهمن ۱۳, چهارشنبه

مکان دفن پسماند های شهر اراک همچنان نامشخص!


نائب رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک گفت: مصوبه شورای شهر اراک در زمینه مکان دفن پسماندهای شهر اراک سبب شد تا تکلیف آن همچنان مشخص نشود.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، سید عماد مولایی نسب در جلسه علنی شورای شهر اراک ، با بیان این مطلب افزود: در گذشته شورای شهر اراک اقدام به تصویب مکان جدیدی برای دفن پسماندهای شهر اراک کرد که این امر برخلاف قانون می باشد.

وی توضیح داد: براساس قانون انتخاب مکان دفن پسماندهای شهر اراک ، بر عهده کارگروه دفن پسماند است و این امر ارتباطی با شورای شهر ندارد.

مولایی نسب گفت: شورای شهر برای اینکه بتواند حجم موفقیت خود را افزایش دهد باید در چارچوب قانون عمل کند ودر مواردی که ارتباطی با شورای شهر ندارد نیز ورود پیدا نکند.

شهردار اراک نیز دراین جلسه گفت: در وهله اول باید تکلیف مکان دفن پسماندهای شهر اراک مشخص شود وبراساس آن اقدام شود ودر مرحله های بعدی در راستای امر بازیافت زباله اقدامات لازم صورت گیرد.

سید مرتضی میری ، با بیان این مطلب افزود: شهرداری اراک آمادگی آن را دارد که بر اساس طرح جامع ، طرح تفصیلی مکان دفن پسماند را انتخاب کند وبر اساس آن ، کار اجرایی خود را در منطقه رودباران که مورد تصویب کارگروه دفن پسماند می باشد شروع کند.

رییس سازمان حفاظت محیط زیست استان مرکزی نیز دراین جلسه گفت: مسئله مکان دفن پسماندهای شهر اراک قریب به چند سال است که بدون نتیجه باقی مانده است .

امیر انصاری ، با بیان این مطلب افزود: براساس قانون ، تعیین مکان دفن پسماندهای شهر اراک بر عهده شورای شهر نیست وکارگروه  پسماند باید دراین خصوص تصمیم گیری کند.


(لازم به ذکر است روزانه بیش از 450 تن زباله در شهر اراک تولید می شود و مکان دفن آنها نیز در نزدیکی روستای امان آباد اراک می باشد – اراک؛ کلانشهر من)

۱ نظر:

امید گفت...

سلام بابک جان ایول به پشتکارت خیلی خوب داری پیش میری برات ارزوی سلامتی و موفقیت دارم
مطالبت را پیگیری می کنم.