۱۳۸۹ بهمن ۲۰, چهارشنبه

برگزاری مسابقات بين ‌المللي اسکواش، جام امیر کبیر در اراک


مسابقات بين‌المللي اسکواش جام اميرکبير از 23 بهمن در سالن اختصاصي اسکواش مجموعه ورزشي شهداي پنجم مرداد اراک آغاز مي‌ شود.

کسري غفوري نايب رييس فدراسيون اسکواش و سرپرست اين دوره از مسابقات با اعلام اين خبر افزود: اين دوره از مسابقات زير نظر انجمن اسکواش‌ بازان حرفه ‌اي جهان برگزار مي‌شود و نتايج آن در رنکينگ فدراسيون جهاني تاثيرگذار است.

غفوري با اشاره به جايزه شش هزار دلاري اين مسابقات تصريح کرد: اسکواش ‌بازاني مي‌توانند در اين مسابقات شرکت کنند که داراي ريتينگ‌ مشخصي در فدراسيون جهاني باشند و تاکنون نفراتي از کشورهاي اردن، مصر، پاکستان، چک، فرانسه، انگلستان، اسکاتلند، مالزي و کويت به همراه تعدادي از اسکواش‌بازان کشورمان براي حضور در مسابقات جام اميرکبير اعلام آمادگي کرده ‌اند.

وي در باره نفرات مطرح شرکت کننده در اين مسابقات به خبرنگار ايسنا گفت: «اشرف محمد اذان» از کشور مالزي با رنکينگ 60 فدراسيون جهاني، هم‌اکنون مطرح‌ترين اسکواش‌بازي است که براي حضور در مسابقات اعلام آمادگي کرده است؛ البته «منصور زمان» از کشور پاکستان که از اسکواش‌بازان مطرح دنيا است، تا چندي پيش يکي از 10 نفر جهان بوده است که پس از مدتي کنار گذاشتن اسکواش به دلايل شخصي، مجددا فعاليت خود را آغاز کرده است و براي حضور در مسابقات به ايران مي‌آيد.

غفوري از ثبت‌ نام 26 اسکواش‌باز ايراني براي حضور در اين پيکارها خبر داد و افزود: پيش ‌بيني ما اين است که اين پيکارها با حضور نزديک به 50 ورزشکار در اراک برگزار شود.

نايب رييس فدراسيون اسکواش در پايان تصريح کرد: مسابقات بين ‌المللي اسکواش جام اميرکبير در سه بخش پيش‌ مقدماتي، مقدماتي و اصلي برگزار مي‌ شود که پس از رقابت 16 ورزشکار در جدول پيش‌ مقدماتي که رقابت آنها از روز شنبه 23 بهمن آغاز خواهد شد، 4 نفر برتر به جدول مقدماتي راه يافته و پس از رقابت 16 نفر اين دسته و با مشخص شدن 4 نفر برتر، رقابت 16 ورزشکار برتر در جدول اصلي به صورت تک حذفي آغاز و تا 29 بهمن ادامه خواهد داشت.

هیچ نظری موجود نیست: