۱۳۸۹ بهمن ۱۹, سه‌شنبه

راهکارهای آباقری برای مقابله با فقر شدید فعالیت‌ های شادی ‌بخش در اراک


نمونه ای از یک پارک محله
رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک گفت: تجمیع بودجه‌ های پراکنده فرهنگی می‌تواند سبب شود تا حرکت ‌های مناسب ‌تری در راستای ایجاد روحیه و نشاط در میان شهروندان انجام شود.

زهرا آباقری در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان این مطلب افزود: از زمانی که معاونت فرهنگی در شهرداری اراک ایجاد شده است و به دنبال آن سازمان‌های فرهنگی اجازه فعالیت یافتند، شاهد رشد و شکوفایی در فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی در شهرداری اراک بوده ایم.

وی ادامه داد: فضای امروز شهر به خوبی نشان می‌دهد که فقر شدید فعالیت‌های شادی بخش و  فضاهای آپارتمان نشینی سبب شده است فعالیت‌های جسمی خانواده‌ها با کاهش روبرو شود که این مسئله می‌تواند در بلند مدت اثرات زیان باری روی سلامت شهروندان داشته باشد.

دبیر شورای اسلامی شهر اراک راه‌اندازی پارک محله‌ها را اقدام بسیار مناسبی دانست و افزود: شهرداری با راه‌اندازی پارک‌محله‌ها در مقیاس کوچک که پراکندگی مناسبی را در سطح شهر داشته باشند می‌تواند گام موثری در زمینه نشاط بخشی به جامعه بردارد.

آباقری ایجاد خانه‌های اسباب بازی مخصوصا در نقاط حاشیه شهر که امکانات کمتری از نظر وسایل بازی برای بچه ها وجود دارد را یکی از مطالبات شورا از شهرداری عنوان کرد وگفت: معاونت فرهنگی و سازمان فرهنگی شهرداری باید با برنامه کوتاه مدت و میان مدت خود در خصوص ایجاد روحیه نشاط وشادابی در شهروندان اقدام کند .

وی تصریح کرد: سازمان‌های فرهنگی و اجتماعی دولتی و غیر دولتی در سطح شهر ملزم هستند برنامه‌های فرهنگی خود را در طول یک سال به شورای شهر ارائه کنند و شورای شهر نسبت به اولویت‌‌ بندی  برنامه ها اقدام کند که متاسفانه این موضوع توسط دستگاه‌های دولتی انجام نمی‌شود که منجر به صرف بودجه‌های پراکنده و انجام برنامه‌های بی اثر می‌شود.

رییس کمیسیون خدمات شهری شورای شهر اراک در پایان اضافه کرد: اگر بررسی روی بودجه هایی که دستگاه‌های مختلف مصرف می‌کنند انجام شود خواهید دید که این بودجه‌ها، بودجه های کمی نیستند ولی چون به صورت پراکنده مصرف می‌شوند اثرات مطلوبی ندارد که با تجمیع این بودجه‌ها و صرف آنها در یک پروژه اثر گذار که مشخصا منجر به افزایش نشاط و شادابی در مردم شهر شود، می‌توان برنامه‌های اثر گذار و مورد استقبال مردم را اجرایی کرد.

هیچ نظری موجود نیست: