۱۳۸۸ بهمن ۹, جمعه

اتوبوس پهن پیکر در اراک


اگر دقت کرده باشید چند وقتی است که ناوگان اتوبوس درون شهری اراک مجهز به اتوبوس های شیک و جدیدی به رنگ زرد شده است که دارای برندی متفاوت با برند اتوبوسهای حال حاضر در ناوگان است.

این اتوبوس ها دارای استاندارد یورو 3 است و آلایندگی آنها کمتر از اتوبوس های قدیمیست. اما یک نکته باقی مانده است. چرا اراک هنوز به مانند شهری مثل همدان دارای اتوبوسهای بزرگ تر نشده است. این اتوبوسها به طول 16 متر است و می توانند بیشتر از اتوبوسهای معمولی مسافر جا به جا کنند در حالی که ما در برخی خطوط اتوبوس رانی اراک با ازدحام بیش از حد مسافر رو به رو هستیم و به جای افزودن به تعداد اتوبوسها که چندان نیز آسان نیست می توانیم با استفاده از تعداد کمتری اتوبوس از نوع پهن پیکر به میزانی بیشتر مسافر جا به جا کنیم.

البته این راه کار مزیت دیگری نیز دارد و آن هم کاهش تعداد اتوبوسهایی است که هم اکنون نیز با نبود جای پارکینگ در خیابانهای شلوغ اراک با مشکل پارک و ایستگاه برای آنها رو به رو هستیم. (نامه اعتراضی ساکنین خیابان 22 بهمن اراک به استاندار در مورد پارکینگ اتوبوسهای درون شهری را در همین وبلاگ بخوایند).

نمی دانم واگذاری این اتوبوس های پهن پیکر به شهرداریها دارای چه سیستم و مکانیزمی است اما اگر بر مبنای تعداد مسافر یا نمی دانم جمعیت و ویژگی های شهر باشد قطعا اراک نیز باید از آنها استفاده کند.

هیچ نظری موجود نیست: