۱۳۸۸ بهمن ۱۰, شنبه

طراحی سیستم روشنایی معابر توسط فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اراک


ایسکانیوز:سیستم روشنایی معابر با استفاده از دیودهای نوریLED توسط محمد حسن بهرامی، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی اراک طراحی شد.

به گزارش خبرنگار باشگاه خبرنگاران دانشجویی ایران(ایسکانیوز)، با توجه به نیاز مبرم به صرفه جویی انرژی در سطح کشور و کاهش هزینه های تولید برق، سیستم روشنایی معابر با استفاده از چراغ های بسیار کم مصرفLED توسط یکی از شرکت های مستقر در مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی اراک با عنوان شرکت پترو پرداز اراک با مدیریت محمد حسن بهرامی، فارغ التحصیل رشته برق-الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی اراک و محمد رضا شکوهمند طراحی و ساخته شد.

در همین خصوص محمد حسن بهرامی، فارغ التحصیل دانشگاه آزاد اسلامی اراک گفت: این طرح با استفاده از دیودهای نوری کم مصرف از نظر میزان توان و میزان جریان بسیار پایین مصرفی تقریبا1به15 نسبت به لامپ های رشته ای دارد.

وی اظهار داشت: این لامپ ها دارای عمر بسیار طولانی تر از دیگر چراغ های رشته ای و کم مصرف می باشند و هم اکنون کشورهای پیشرفته، آینده خود را تا سال2012 تماما با استفاده از این چراغ ها ترسیم کرده اند که بسیار از معضلات کمبود انرژی را مرتفع خواهد نمود و در سلامت محیط نیز بسیار موثر خواهد بود.

طراح سیستم های روشنایی معابر با استفاده از دیودهای نوری با اشاره به اینکه مزایای اقتصادی این طرح بسیار واضح افزود: در لامپ های LEDتقریبا85 درصد انرژی مصرفی تبدیل به انرژی نوری و فقط درصد کمی به صورت حرارت تلف میشود در حالی که در لامپ های رشته ای80 درصد انرژی مصرفی تبدیل به گرما و تنها بخشی از انرژی تبدیل به نور مورد نیاز می گردد که این حرارت در کاهش عمر این لامپ ها نیز موثر است.

محمد حسن بهرامی گفت: کاهش میزان سطح مقطع سیم به دلیل کاهش حجم این لامپ ها می تواند درصرفه جویی انتقال انرژی موثر باشد و این امر مسلما باعث کاهش ترانس های تقویت کننده و خطوط انتقال و پست های برق و در نهایت کاهش هزینه ها خواهد بود.
طراح سیستم روشنایی معابر با استفاده از دیودهای نوری روشنایی فضای زیر چراغ و فاصله بین چراغ ها را از دیگر مزایای استفاده از لامپ های LED عنوان نمود و گفت: با توجه به مزیت های لامپ هایLED بهره برداری از این فناوری که به جرات می توان آن را یکی از مهم ترین اختراعات مورد نیاز و مبرم بشر در حیطه برق دانست، آینده روشنی را در پیش رو قرار خواهد داد.

استفاده از این لامپ ها در ایالات متحده امریکا طی سال گذشته معادل170 میلیون دلار صرفه جویی انرژی در برداشته است و این در حالی است که هنوز استفاده از آن فراگیر نشده است.

به نظر می رسد در این چشم انداز نه چندان دور در کشور ما لامپ های موجود در آغاز سال1391 باید 30 درصد کارآمدتر از لامپ های حبابی موجود باشد. با وجود این که محصول جدید لامپ های فلورسانت فشرده می تواند این هدف را برآورده سازد، اما این صنعت برای بسیاری از کاربردها به لامپ هایLED روی آورده است.

هیچ نظری موجود نیست: