۱۳۸۸ دی ۲۶, شنبه

سینماهای اراک ؛ موزه یا سینما!

چندی پیش به علت کاری که در همدان داشتم مجبور بودم چند روزی را در آن شهر بمانم و به همین دلیل یک روز همراه دوستان به سینما رفتیم. وضع و ظاهر سینما قدس همدان به هیچ عنوان قابل مقایسه با سینما فرهنگ و عصر جدید اراک نیست.


نمای شیک ودر عین حال نوساز سینما ؛ استفاده از رایانه و صدور رایانه ای بلیط ؛ صندلی های نو و متناسب با شان کسانی که به سینما می روند ؛ سیستمهای مدرن پخش فیلم و ... را نمی توان با ساختمان قدیمی سینما عصر جدید و فرهنگ ؛ بلیط فروشی به سبک دهها سال پیش ؛ پخش کننده های دیزلی فیلم و صندلی هایی که دیگر جایشان در موزه است نه سینما مقایسه کرد.

البته باید این نکته را نیز ذکر کرد که همدانی ها خیلی به سینما علاقه دارند و برعکس ما اراکی ها قسمتی از درآمدشان را در هفته هم صرف سرگرمی کرده و هم به سینما و فرهنگ شهرشان کمک می کنند تا جایی که به گفته دوستان همدانی بیشتر وقتها سالنها پر شده و علاقه مندان باید برای دیدن فیلم دلخواه خود از ساعتها پیش بلیط رزرو کنند.

نمی دانم وضع سینماهای ما در اراک به چه دلیل این چنین است . آیا مربوط به علاقه کم اراکی ها به سینماست یا اینکه سینماداران ما و متولیان فرهنگی شهرمان چندان اولویتی برای سر و سامان دادن به این وضع احساس نمی کنند. در هر صورت آرزو دارم روزی هم برسد بتوانیم به سینمایی برویم که با وضع این روزهای سینماهای اراک فاصله زیادی گرفته باشد.

هیچ نظری موجود نیست: