۱۳۸۸ بهمن ۲۷, سه‌شنبه

آلودگی هوای اراک موجب کم بینایی و نابینایی می شود


مدیرعامل انجمن نابینایان استان مرکزی
آلودگی هوا یکی از عوامل موثر در نابینایی یا کم‌بینایی افراد است

مدیرعامل انجمن نابینایان استان مرکزی گفت: آلودگی هوا می‌تواند به عنوان یکی از عوامل موثر در نابینایی یا کم‌بینایی افراد محسوب شود.

مهرزاد مهمان‌پذیر در گفت‌وگو با خبرنگارخبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)- منطقه مرکزی، افزود: انجمن نابینایان استان مرکزی از سال 72 فعالیت خود را در سطح شهرستان اراک و با تایید هویت از طرف انجمن نابینایان کشور رسما آغاز کرده است.

وی در خصوص تعداد اعضای عضو دراین انجمن گفت: هم اکنون 400 نفر در شهرستان اراک به عضویت این انجمن درآمده‌اند و این در حالی است که حدود 60 درصد این افراد در سنین کار و جوانی قرار دارند.

مهمان‌پذیر با بیان این که این افراد هم کم‌بینا و هم نابینا هستند، تصریح کرد: متاسفانه آلودگی هوا، موقعیت صنعتی شهر اراک، زایمان‌های زودرس و رشد نوزاد پس از به دنیا آمدن در دستگاه از جمله عوامل اصلی نابینایی یا کم‌بینایی مردم در استان مرکزی است.

وی در خصوص نسبت جنسی افراد عضو در این انجمن، گفت: هم اکنون بیش از60 درصد افراد عضو دراین انجمن، مرد هستند و بانوان تمایل کم‌تری جهت عضویت در این انجمن‌ها دارند.

مهمان‌پذیر با تاکید بر این که ثبت نام بانوان در این انجمن هیچ گونه محدودیتی برای آنان در جامعه به وجود نمی‌آورد، افزود: بانوان با عضویت در این انجمن می‌توانند هویت از دست رفته خود را در جامعه دوباره پیدا کنند.

وی با اشاره به این که مسن‌ترین عضو این انجمن 90 ساله است، تصریح کرد: در شهرستان‌های خمین و ساوه به تازگی انجمن نابینایان تاسیس شده و با کمک انجمن مستقر در شهر اراک، از نظر هویتی حمایت می‌شوند.

مدیرعامل انجمن نابینایان استان مرکزی در پایان در خصوص خدمات ارایه شده به اعضاء انجمن گفت: متاسفانه به دلیل مشکلات مالی، این انجمن قادر به ارایه همه انواع خدمات مورد نیاز به اعضاء نیست و این در حالی است که درصدی از هزینه‌های دارویی و درمانی این افراد از طرف انجمن پرداخت می‌شود.

گفتنی است، شماره حساب 1406031973 بانک تجارت در تمامی شعب استان، آماده دریافت کمک‌های نقدی خیرین به این انجمن است.


عکس / ایسنا

هیچ نظری موجود نیست: