۱۳۸۸ بهمن ۲۴, شنبه

اوضاع سیاسی–اجتماعی اراک؛کمی تا قسمتی ابری!


در این روزها که به پایان سال می رسیم حال و هوای اوضاع شهرمان اراک چندان مطلوب نیست. از طرفی می خوانیم که سرپرست شهرداری اراک از مهندس میری به شخص دیگری واگذار شده است و هنوز شهرداری برای اراک تعیین نشده و از طرفی با توجه به بازه زمانی حساحس کنونی که بودجه بندی نهاد شورا و شهرداری باید انجام شود اکثر اعضای شورا به سفر زیارتی رفته اند.

اگر از شهرداری و شورای شهر به بیرون و در شهر قدم بگذاریم این بی برنامگی مسئولان امر را می توان به عینه دید. از مرکز شهر گرفته که در کنار معماری های کج و کوله مدرن در آن تا خرابه های کاروانسراها و گاراژها منظره جالبی را به نمایش نمی گذارد می رسیم به جنوب شهر و مناطق حاشیه ای پر شمار اراک.

این مناطق از زمان اختراع آسفالت تاکنون که سنگ فرش بر معابر شهری می نشیند و ژاپنی ها اکنون آسفالت هوشمند ! را بر کف خیابانهای خود می ریزند هنوز چنین چیزهایی را به خود ندیده اند.

اگر از مناطق جنوب خارج شویم به خیابانهای شلوغ شهرمان خواهیم نگریست که از تولیدات پر شمار کارخانه های اتومبیل سازی همراه با وام و جایزه و... تا سیاستهای پا در هوای دولت در زمینه اسقاط خودروهای فرسوده آنها را شلوغ و شلوغ تر کرده اند.

از خیابانهای شهر که به خانه می رسیم و تشنگی امانمان را بریده است لیوانی پر از آب را به دست میگیریم و همان لحظه به یاد هشدار مسئولان می افتیم که آب اراک آلودگی دارد!. نمی دانیم با هوای پر از دود اراک عزیزمان سر کنیم یا با آب آلوده اش.
پی نوشت : مرثیه ای برای یک شورا - وبلاگ عکسام

۱ نظر:

اراک گفت...

با سلام

گالری عکس دوچرخه سواری

www.cycling211.blogspot.com

وبلاگ از اراک