۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

واگذاري ‌‌سهام واگن پارس تغييري در مديريت و سياستگذاري ها نمی دهد


با واگذاري 43 درصد از سهام شركت واگن پارس، همچنان مالك اصلي آن ايران خودرو است و تغييري در مديريت و سياست‌گذاري آن صورت نمي‌گيرد.

غلامرضا رزازي - مديرعامل شركت واگن پارس - در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاري دانشجويان ايران (ايسنا) در پاسخ به اين سوال كه واگذاري اين شركت با توجه به شرايط بحراني و مشكلات آن صحيح است يا خير؟ گفت:‌ اگر سهام اين شركت توسط فردي كه توان مالي و استراتژي مناسب دارد، خريداري شود، به طور قطع موثر خواهد بود و مي‌تواند در رفع مشكلات مالي كمك كننده باشد و نقش مثبتي را بازي كند.

وي ادامه داد: باتوجه به اين‌كه قسمتي از سهام واگن پارس دولتي است و بر اساس قانون بايد واگذار شود، اين مزايده باعث مي‌شود كه فعاليت‌هاي ما از بلاتكليفي خارج شوند؛ چرا كه تا زماني كه در حال واگذاري سهام هستيم، امكان اصلاح ساختار مالي و اقدامات اساسي را نداريم؛ لذا ضروري است كه وضعيت روشن شود.

وي در پايان ابراز اميدواري كرد كه برگزاري اين مزايده با نتايج مطلوبي همراه باشد.

به گزارش ايسنا، قرار است امروز (چهارشنبه) دو بلوك 25.71 و 17.14 درصدي از سهام واگن پارس معادل 18 ميليون سهم به قيمت هر سهم 459 تومان و به صورت 20 درصد نقد و اقساط چهار ساله واگذار شود.

در شركت واگن پارس كه فعاليت آن در زمينه ساخت، مونتاژ و خريد خودرو ريلي است، سازمان گسترش 25.71 درصد، راه آهن جمهوري اسلامي 17.14 درصد و گسترش سرمايه‌گذاري ايران‌خودرو 57.14 درصد سهم دارند.

هیچ نظری موجود نیست: