۱۳۸۸ بهمن ۲۸, چهارشنبه

عباس رجایی: بازار اراك در سطح بين ‌المللي معرفي مي ‌شود


فارس: نماينده مردم اراك و كميجان در مجلس گفت: در نظر داريم بازار اراك را در سطح بين‌المللي معرفي كرده و با ويژگي‌هاي مدنظر يونسكو ساماندهي كنيم.

به گزارش خبرگزاري فارس از اراك، عباس رجايي بعد از ظهر امروز در بازديد از بازار تاريخي اراك اظهار داشت: حفظ و احياي منظر داخلي و بيروني بازار اراك بسيار مهم است كه بايد با معرفي مشاوران متخصص طرح آن اجرايي شود.
وي تصريح كرد: سازمان ميراث فرهنگي استان بايد نگاه ويژه به اين اثر ملي و تاريخي داشته باشد.

رئيس سازمان ميراث فرهنگي و گردشگري استان مركزي نيز در سخناني كف‌سازي بازار، ساماندهي تعداد زيادي از كابل‌هاي برق، تلفن و همچنين مرمت تيمچه‌ها و كاروانسراهاي بازار را بخشي از اقدامات انجام شده در راستاي احيا و مرمت بازار اراك عنوان كرد و گفت: ما خواستار مشاركت جدي بازاريان و همكاري آنان در اجراي صحيح طرح احياي بافت تاريخي بازار اراك كه با حضور مشاوران ذي‌صلاح و حضور كارشناسان ادارات مختلف استان صورت گرفته، هستيم.

محمدحسين فرمهيني‌فراهاني افزود: با توجه به اينكه مغازه‌هاي بازار اوقافي هستند، و مبلغي را به عنوان اجاره پرداخت مي‌كنند، معمولا براي مشاركت در امور مرمتي بي‌ميلي نشان مي‌دهند، كه لازم است با تعامل و نگاه فرهنگي به مجموعه تاريخي بازار اراك نگريسته و متناسب با نيازهاي امروز و رعايت آيتم‌هاي طرح بازار يك مجموعه فعال از نظر اقتصادي، فرهنگي و اجتماعي داشته باشيم.

در اين بازديد پيرامون نحوه رفع مشكلات و چالش‌هاي بازار اراك بحث و تبادل نظر شد.

عکس / فارس

۲ نظر:

افق نو گفت...

سلام از لطف شما سپاسگزارم

افق نو گفت...

سلام از لطف شما سپاسگزارم