۱۳۸۸ بهمن ۲۹, پنجشنبه

بازديد هياتي از دانشگاه برگامو ايتاليا از دانشگاه آزاد اسلامي اراك


وبلاگ "ارتباطات": به نقل از روابط عمومي دانشگاه آزاد اسلامي اراك، هياتي از دانشگاه برگامو ايتاليا، با هدف برقراري ارتباط و تعامل با دانشگاه آزاد اسلامي، در نشستي با اعضاي هيات رئيسه دانشگاه آزاد اسلامي اراك به بحث و تبادل نظر پرداختند و از نزديك در جريان توانمندي ها، امكانات و تجهيزات دانشگاه آزاد اسلامي اراك قرار گرفتند.

 

بنابر همين گزارش در اين نشست كه با حضور پروفسور فيليسي ريزي، رئيس بخش يونسكو دانشگاه برگامو ايتاليا، پروفسور استفانيا گاندلف، رئيس بخش علمي يونسكو در دانشگاه برگامو، پرفسور ميشل برنولي، مشاور اتحاديه اروپا و مسئول بخش خاورميانه يونسكو در دانشگاه برگامو، دكتر عباس ملك حسيني، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اراك و معاونين و مديران دانشگاه آزاد اسلامي اراك برگزار شد، دكتر عباس ملك حسيني، رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اراك ضمن ابراز خرسندي از اين نشست،گفت: اميد واريم  كه تعامل و ارتباط خوبي كه بين دانشگاه آزاد اسلامي اراك و دانشگاه برگامو وجود دارد بيش از پيش گسترش يابد و بتوانيم از اين تعامل بهره كافي را بگيريم.

 

وي اظهار داشت:كشور ايتاليا در بحث مرمت آثار تاريخي مهارت و تجربه زيادي دارد و ايران هم به لحاظ وجود آثار تاريخي بسيار غني است و بسياري از اين آثار نيازمند مرمت و بازسازي مي باشد لذا اميد است با برگزاري دوره هاي مشترك آموزشي كوتاه مدت  معماري، زمينه فعاليت هاي علمي و حرفه اي در اين خصوص را فراهم نمود.

 

رئيس دانشگاه آزاد اسلامي اراك اظهار داشت: در بخش صنعت هم  مي توان با برقراري ارتباط سازنده در زمينه هاي مختلف اعم از طراحي خودرو، طراحي ساختمان هاي پيش ساخته، طرح هاي تحقيقاتي و... فعاليت نمود.

 

دكتر ملك حسيني تصريح كرد: دانشگاه آزاد اسلامي به عنوان يك تجربه موفق براي كشور هاي در حال توسعه، مي تواند توانمندي ها و تجربيات خود را از طريق سازمان يونسكو در اختيار كشورهاي مختلف قرار دهد.

 

همچنين در اين مراسم فروغ اعظم سوفالي، رئيس دانشكده علوم انساني و مدير امور بين الملل دانشگاه آزاد اسلامي اراك نيز ضمن خير مقدم به نماينده سازمان يونسكو و هيات دانشگاه برگامو ايتاليا گفت:اميدواريم بتوانيم با هماهنگي و همكاري دو سويه زمينه و بستر مناسب در جهت تعامل بين دانشگاه آزاد اسلامي اراك و دانشگاه برگامو ايتاليا را فراهم نماييم.

 

وي اظهار داشت: با توجه به تفاهم نامه منعقد شده بين دانشگاه آزاد اسلامي اراك و دانشگاه برگامو در سال2007 ارتباطات و همكاري هاي علمي –پ‍ژوهشي با دانشگاه برگامو از اهميت به سزايي برخوردار است و دانشگاه آزاد اسلامي اراك در جهت تحكيم و گسترش آن تلاش خواهد كرد.

 

همچنين در اين بازديد پروفسور برنولي، مشاور اتحاديه اروپا و مسئول بخش خاورميانه يونسكو در دانشگاه برگامو، با ابراز خرسندي از برقراري ارتباط با دانشگاه آزاد اسلامي اراك گفت: براي اولين بار است كه بخش يونسكو يك دانشگاه اروپايي با كشور اسلامي ارتباط برقرار  مي كنند .

 

وي ضمن اشاره به ارتباط بين المللي يونسكو با دانشگاه هاي جهان افزود: در نتيجه سفر و بازديدي يونسكو از دانشگاه آزاد اسلامي ( تهران و اراك)  و بررسي پيشنهادات مطرح شده، برقراري ارتباط و گسترش فعاليت در زمينه هاي مختلف با اين دانشگاه، يونسكو از اكتبر سال جاري برنامه هاي ويژه اي را در بخش ايران-تهران خواهد داشت و با قرار دادن گزارش تحقيقات خود در خصوص اين دانشگاه در سايت يونسكو، امكان معرفي دانشگاه آزاد اسلامي به تمام جهان فراهم خواهد شد.

 

مشاور اتحاديه اروپا افزود: وجود  دانشكده هاي مهندسي- علوم پايه، زبان و اقتصاد در دانشگاه برگامو مي تواند زمينه ساز تعامل هر چه بيشتر اين دانشگاه با دانشگاه آزاد اسلامي اراك گردد.

 

مسئول بخش خاورميانه يونسكو در دانشگاه برگاموگفت: به دين، فرهنگ و كشور ايران علاقمند هستم و سعي دارم تا اطلاعاتم را در اين زمينه افزايش دهم.

 

همچنين در حاشيه اين نشست هيات مذكور ضمن بازديد از دانشگاه آزاد اسلامي اراك، اين دانشگاه را يك نهاد علمي موفق ارزيابي نمودند و اظهار داشتند كه با همكاري قسمت هاي مختلف، اين دانشگاه توانسته است ارتباط خوبي بين بخش هاي مختلف اين دانشگاه  به وجود آورد و دانشجويان اين دانشگاه بايد به حضور و تحصيل در اين دانشگاه افتخار نمايند و دانشگاه آزاد اسلامي اراك مي تواند به عنوان يك مدل موفق علمي به كشور هاي ديگر معرفي گردد و تاكيد نمودند بخش يونسكو دانشگاه برگامو آمادگي لازم را جهت انجام تحقيقات و فعاليت هاي علمي مشترك و همچنين انتشار و معرفي توليدات علمي و تحقيقات دانشگاه آزاد اسلامي اراك به ساير دانشگاه هاي جهان دارد.

هیچ نظری موجود نیست: