۱۳۸۸ بهمن ۲۳, جمعه

کربلای شما کجاست…؟


مرکزی دیلی : شنیده شده است تمامی اعضای شورای اسلامی شهر اراک ( بجز آقایان حسن احمدی و سید عماد مولایی نسب ) به همراه چند تن از کارمندان این نهاد مردمی به کربلا عزیمت نمودند. بهر حال در این وضعیت بحرانی شهر اراک ، طبق آمار ارائه شده که توسط سرپرست شهرداری به شورا اعلام گردیده و می رود که مشکلات شهرداری اراک روند خدمت رسانی به شهروندان را مختل نماید ، در جلسه شورا مصوب گردیده که حضرات اعضای شورای شهر اراک به زیارت عتبات عالیات به مدت پانزده روز مشرف شوند.

سوال دیگر اینست که دستگاههای نظارتی استان چرا باید چشمهایشان را بروی تخلفات گسترده و فاحش برخی اعضای شورای شهر ببندند و مطبوعات مدعی حقوق مردم در این میان کجایند؟تکلیف مشکلات عدیده این شهر که در آستانه شب عید دهها و صدها برابر می گردد چه خواهد شد؟شما ها که تشریف ندارید جناب شهردار هم که مرخصی است.چه کسی امور شهر را ردخ و فدخ می کند؟

سوال اساسی اینجاست که وقتی بواسطه ندانم کاری های خود این اعضای محترم کشتی شهرداری اراک به گل نشسته و بیم آن می رود حقوق شهروندان به مخاطره بیفتد ، وقتی که پیمانکاران مطالبات معوقه خود را دریافت ننموده اند و پروژه های شهری عملا متوقف شده اند چرا باید این وکلای محرومین پست خود را رها سازند و مصالح و منافع شهر را به امید خدا رها کنند؟

طبق اطلاعات دریافتی ، قرار بوده تا سی دیماه بودجه نویسی در شهرداری انجام شود و به شورای شهر ارائه گردد ولی تا کنون چنین مهمی صورت نگرفته که به سلامتی سر دستگاههای نظارتی استان از هم اکنون به بعد ده پانزده روز دیگر هم این عقب افتادگی ارائه و بررسی و تصویب بودجه بطول خواهد انجامید که خدا می داند بعد از یک سفر زیارتی پر بار و دید و بازدیدهای بعدی اش و مشکلات شب عید شهر و مشغله اعضای محترم کسی حال بررسی و تصویب کارشناسی بودجه شهرداری را داشته باشد یا خیر!!!

جالب است بدانید در این اوضاع قمر در عقرب شهر که چاله چوله و بی نظمی و سوء مدیریت شهری از در و دیورا این شهر می بارد همین اعضای محترم در جلسه شورا ، سرپرست شهرداری را هم به مرخصی فرستادند تا اوضاع بدتر از بد شود و اکنون “سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری اراک” ضمام امور را در دست داشته باشد.

پس قسم اعضای شورای شهر مبنی بر حفط حقوق حقه شهروندان چه می شود؟پس مطالبات شهروندانی که با هزاران امید و آرزو به این نمایندگان محترم رای داده اند چه خواهد شد؟ شهروندان تا چند ماه باید تاوان مسافرتهای بی مورد خارجی وکلای ملت را بدهند که یکروز بهانه دیدار دیار شرق آسیا را عنوان می کنند و یکروز شوق وصال کشورهای خلیج فارس را رد سر می پرورانند و هم اکنون نیز بار سفر بسته اند تا به پا بوس مولای آزادگان برسند.حسینی که قبل از مسلمانی آزادگی و جوانمردی را توصیه می کند.این همشهریان مسئول! با چه رویی از انبوه مشکلات شب عید این مردم چشم پوشیدند که یار در خانه و ما گرد جهان می گردیم.میان خیابانهای پر دست انداز و معابر نازیبای شهرمان و در خدمت این شهروندان مظلوم باید سراغ کربلا را گرفت.کربلای شما همینجاست که بیماری در ترافیک شب عید برای سلامتی تان دعا خواهد کرد و چقدر این دعاها در موفقیت سیاسی شما و امثال شما تاثیر گذار خواهد بود!!

کربلای ما اینجاست.کربلای شهر من و تو که باید ساخته و آباد شود تا نسلهای بعد مانند نسلهای گذشته در قیاس شهر های دیگر همین آب و خاک خجالت زده نشوند.شهری که از نظر آسیبهای اجتماعی رشد قابل توجهی را در میان کلی آمار و جدول و نمودار کشوری طی می کند و برخی معابر و کوچه هایش دهها سال است رنگ آسفالت به خود ندیده.کربلای من و تو اینجاست که پروژه های شهری اش عمر دهها ساله را می گذرانند و هنوز هم که هنوز است ناقص و در همان مرحله اول مانده اند و هیچ سرمایه گذاری حاضر به همکاری با چنین مدیران شهری نیست.کربلای من و تو اینجاست که مرکز استان موطن امام هنوز هم شهردار و مدیر شهر ندارد و البته همین نصفه و نیمه سرپرستی هم که دارد در مرخصی بسر می برد و معلوم نیست امور این شهر را چه کسی می گرداند.

کربلای من و تو اینجاست که با وجود کلی بافت فرسوده و حاشیه ای ، خدای ناکرده فقط در یک بلای طبیعی ، فاجعه آفرین خواهد بود و این آماری است که فقط در این سالها توسط مسئولین مختلف تکرار شده و حتی فکری بحالش هم نگردیده است.کربلای من و تو اینجاست که کلی قشر آسیب پذیر و مستضعف واقعی به تصمیمات ما چشم دوخته اند تا بلکه یکی از هزاران مشکلات آنها حل شود و فقط در انتخابات به یاد آنها نباشیم و فقط در مراسمات و سمینارها و سخنرانی ها ژست دوستی آنها را بخود نگیریم.

کربلای من و تواینجاست که با کلی سیاست بازی و شانتاژ یک مسئول کارا و بومی را برکنار نکنیم و حالا هم بمانیم چه کسی را پیدا کنیم که حداقل در حد همان فرد قبلی باشد و مجبور نباشیم علیرغم قید صریح قانون تخلف کنیم و حکم یک سرپرست غیر قانونی را تمدید نماییم.

کربلای ما اینجاست ، کربلای شما کجاست…؟

هیچ نظری موجود نیست: