۱۳۸۸ اسفند ۱۰, دوشنبه

با ابتكار شهرداري اراك/شهروند كارت جايگزين پول خرد مي‌شود

معاون خدمات شهري شهرداري اراك گفت: طي توافق انجام شده بين موسسه انصار و شهرداري اراك از اين پس شهروندان مي‌توانند از كارت‌هاي اعتباري شهروند كه قابليت چند منظوره دارد در پرداخت‌هاي روزانه خود استفاده کنند.

عليرضا بياتيان افزود: اين كارت‌ها كه به زودي در سطح شهر توزيع خواهد شد با قابليت شارژ به صورت اختياري بوده و شهروندان مي‌توانند در فاز اول در اتوبوس‌هاي شركت واحد و در فازهاي بعدي در سيستم تاكسيراني از اين كارت‌ها استفاده کنند.
وی خاطرنشان کرد: در بحث توسعه يافته شهروند كارت موارد زيادي مورد نظر قرار گرفته است كه مي‌تواند جايگزين پول خرد در مبادلات اقتصادي روزانه شهروندان شود.

وي افزود: از اين كارت‌ها در مراحل بعدي در نانوايي‌ها و حتي صندوق‌هاي صدقات نيز مي‌توان استفاده کرد. بیاتیان ادامه داد: طبق برنامه‌ريزي‌هاي انجام شده مقرر شده تا شارژ اين كارت‌ها توسط كيوسك‌هاي مطبوعاتي مستقر در شهر صورت پذيرد. وی عمده‌ترين مزيت استفاده از اين كارت‌ها را در فاز اول حذف بليت از سيستم اتوبوسراني و كم شدن هزينه‌هاي اين سازمان و كمتر شدن مشكلات بهداشتي ناشي از رد و بدل شدن بليت بين مردم عنوان كرد و گفت: مزيت اين كارت در فازهاي بعدي حذف پول خرد از مبادلات روزمره مردم و مشكلات ناشي از كمبود پول خرد در جامعه است.

معاون شهردار اراك همچنين از طراحي جديد براي ميدان امام خميني (ره) اراك خبر داد و گفت: يادمان شجره طوبي به عنوان يادمان حضرت امام (ره) در اراك نصب خواهد شد و اين نماد به ارتفاع 80 متر و تاج 30 متر و قطر پايه 35 و قطر تاج 15 متر با سازه بتني و كاشي يا سراميك فيروزه‌اي تزئين خواهد شد. وي گفت: اين طرح برگرفته از شمسه اسلامي هشت وجهي مي‌باشد و در قسمت‌هاي زيرين اين طرح كاربري‌هاي فرهنگي ويژه و متناسب با فرهنگ اسلامي و انقلابي در نظر گرفته شده است.


منبع : روزنامه دنياي اقتصاد – تهيه كننده : مجيد نيك عهد

۱ نظر:

امید گفت...

واااای چه عالی ولی اگر این طرح درست اجرا بشه نه نصفه نیمه و الکی