۱۳۸۹ اردیبهشت ۲, پنجشنبه

170 میلیارد تومان سفارش کار در واگن پارس اراک جذب شد

مهر: مدیرعامل واگن پارس اراک گفت: از ابتدای سال جاری تاکنون، شرکت واگن پارس اراک برای ساخت 650 دستگاه واگن باری، مسافربری و لوکومتیو برای بخش خصوصی و راه آهن به ارزش 170 میلیارد تومان قرارداد منعقد شده و در آستانه انعقاد دارد.

به گزارش خبرنگار مهر در اراک، غلامرضا رزازی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در اراک افزود: از این تعداد 500 دستگاه واگن باری و 100 دستگاه واگن مسافربری است که با بخش خصوصی قرارداد اجرای آن منعقد شده است و علاوه بر آن با راه آهن جمهوری اسلامی ایران نیز قرار داد ساخت 50 دستگاه لولوکتیو به امضا رسیده است.

وی اضافه کرد: در این قراردادها در بخش واگن های باری 80 میلیارد تومان در در بخش مسافری 30 میلیارد تومان با شرکت های خصوصی انعقاد قرارداد شده است که علاوه بر آن ارزش قرارداد منعقد شده با راه آهن نیز به 60 میلیارد تومان می رسد.

وی به عملکرد صادراتی این شرکت در تولید واگن های باری و مسافری اشاره کرد و بیان داشت: هم اینک با انعقاد قرارداد ساخت انواع واگن برای طرف کوبایی تا پایان سال جاری 42 دستگاه واگن به ارزش 31 میلیون یورو به این کشور تحویل خواهد شد که عملیات اجرایی این طرح تا یک ماه آینده با راه اندازی خط یک این مجموعه فعال خواهد شد و علاوه بر آن نیز کار اجرایی قراردادهای منعقد شده با سوریه نیز آغاز خواهد شد.

مدیرعامل واگن پارس اراک بیان داشت: در سال گذشته 30 میلیارد تومان محصول در این شرکت تولید شده است که در برنامه سال جاری این میزان به 85 میلیارد تومان افزایش خواهد یافت.

وی به مشکلات سفارش دهندگان واگن های باری در کشور برای خرید این محصول که عمدتا در واگن پارس تولید می شود اشاره کرد و بیان داشت بانک ها برای خرید واگن های باری به خریداران این واگن ها وام پرداخت نمی کنند که این موضوع با توجه به توانایی اندک خریداران سبب شده بود تولیدات این شرکت با وجود خریدار در انبارها باقی بماند که با توجه به برگزاری جلسه مشترک مسئولان با معاون اول رئیس جمعهور و بازگشایی خط اعتباری 150 میلیارد تومانی برای این مهم انتظار می رود این مشکل نیز برطرف شود و محصولات تولیدی به خریداران و متقاضیان آن تحویل شود.

رزازی به برنامه این شرکت برای افزایش ظرفیت های تولیدی در واگن پارس اراک اشاره کرد و بیان داشت: در بخش باری به دلیل نیازهای فزاینده کشور به این نوع واگن ها تلاش خواهد شد با استفاده از توان بخش خصوصی و بهره گیری از امکانات این واحدها زمینه برای توسعه فعالیت های این شرکت در خارج از کارخانه در این بخش فراهم شود.

وی بیان داشت: صنعت حمل و نقل کشور سالانه به تولید هزار و 500 دستگاه واگن باری نیاز دارد که واگن پارس اراک قادر است سالانه 600 واگن را در این مجموعه تولید کند که با وجود ظرفیت های تولیدی مناسب در واحدهای مستقر در اراک انتظار می رود 900 دستگاه واگن باری دیگر مورد نیاز در استان مرکزی و توسط بخش خصوصی فعال در این استان تولید شود.

هیچ نظری موجود نیست: