۱۳۸۹ فروردین ۲۱, شنبه

از امروز/طرح غربالگري بيماريابي در اراك آغاز شد


فارس: رئيس مركز بهداشت شهرستان اراك از افتتاح طرح غربالگري بيماريابي و مراقبت عوامل خطر بيماري‌هاي غيرواگيردار از امروز در اراك خبر داد.



علي عليمحمدي امروز در گفتگو با خبرنگار فارس در اراك اظهار داشت: اين طرح به مناسبت هفته سلامت و از امروز به مدت سه سال اجرا مي‌شود.



وي تصريح كرد: در اين طرح ضمن شناسايي بيماران مبتلا به ديابت، فشارخون و ديگر بيماري‌ها نحوه پيشگيري از بيماري‌هاي غيرواگيردار نيز به مراجعه‌كنندگان ارائه مي‌شود. رئيس مركز بهداشت شهرستان اراك با اشاره به برنامه‌هاي هفته سلامت و هفته بهداشت مدارس از 18 تا 24 فروردين ماه گفت: همزمان با آغاز هفته سلامت كه به نام جامعه سالم مدارس مروج سلامت نامگذاري شده بود، زنگ سلامت در مدارس اراك همزمان با ديگر مدارس استان نواخته شد، همچنين همايش مشترك حوزه سلامت با راهنمايي و رانندگي در راستاي افزايش همكاري‌هاي بين‌بخشي برگزار شد.



عليمحمدي با اشاره به برپايي نمايشگاه در پارك اميركبير اراك بيان داشت: در اين نمايشگاه مراكز بهداشتي و درماني اراك پوسترهاي آموزشي خود با موضوعات فرهنگ ترك سيگار و نقش آن در سلامتي، ورزش همگاني، استفاده از كلر و اهميت آن، مبارزه با بيماري‌ها و... را در معرض بازديد عموم قرار دادند. وي ادامه داد: امروز كه به نام جامعه سالم، تغذيه سالم و امنيت غذايي نامگذاري شده است، محور برنامه‌ها توجه به نقش عوامل خطرساز بيماري‌ها همانند روغن مايع، استفاده نكردن از قند، نمك و نوشابه است كه آموزش‌هاي لازم در اين زمينه به شهروندان ارائه خواهد شد.



رئيس مركز بهداشت شهرستان اراك با بيان اينكه فردا نيز به نام شهر سالم، همكاري بين بخشي و همبستگي اجتماعي نامگذاري شده است، ادامه داد: در اين روز به نقش و جايگاه سازمان‌هاي موثر در كار سلامت همچون مراكز بهداشت، بيمارستان‌ها و ديگر سازمان‌ها پرداخته مي‌شود كه تقدير از نقش افراد و سازمان‌هاي دوست‌دار و حامي سلامت و تقدير از رابطان سلامت ادارات بخشي از برنامه‌‌هاي اين روز است. عليمحمدي گفت: 23 فروردين ماه به نام شهر سالم هواي سالم و عاري از دخانيات و 24 فروردين به نام جامعه سالم بسيج پيشگيري از اعتياد نامگذاري شده است.



وي برگزاري همايش پيشگيري از اعتياد، نظارت كارشناسان از بوفه مدارس، برگزاري مسابقه كتبي با موضوعات بهداشتي، برگزاري مسابقه نقاشي در مدارس، اجراي بسيج اطلاع‌رساني، استفاده از ميوه و سبزيجات در مدارس و توزيع بسته‌هاي آموزشي را از ديگر برنامه‌هاي مركز بهداشت در هفته سلامت عنوان كرد. به گفته وي در حال حاضر 34 مركز بهداشتي درماني شهري و 22 مركز بهداشت روستايي در شهر اراك فعاليت دارند.

هیچ نظری موجود نیست: