۱۳۸۹ فروردین ۱۵, یکشنبه

احداث موزه فرهنگ و ادیان اراک در کلیسای مسروپ مقدس

ایرنا: دکتر "محمدحسين فراهاني فرمهيني" روز يکشنبه در نشست مشترکي با اعضاي شوراي خليفه گري ارامنه اراک در کليساي مسروپ مقدس اراک افزود: هرچند دشمنان ايران پس از انقلاب اسلامي تلاش کردند بين اديان کشور فاصله ايجاد کنند ولي جمهوري اسلامي در امر همگرايي و وحدت اديان موفق عمل کرده است.

وي گفت: فرهنگ ارامنه بخشي از فرهنگ ايران است وسازمان ميراث فرهنگي براي حفظ و معرفي ميراث مادي و معنوي ارمنيان آمادگي کامل را دارد.

وي افزود: با توجه به مهاجرت پر شتاب ارامنه از استان مرکزي حفظ آرايه هاي فرهنگي اين قوم در ابعاد مختلف از اهميت ويژه اي برخوردار است و به همين خاطر سازمان ميراث فرهنگي آمادگي دارد ،امسال جشنواره آيين هاو بازي هاي ارامنه اراک را با همکاري شوراي خليفه گري ارامنه استان برگزار کند.

وي از همکاري شوراي خليفه گري ارامنه اراک در ايام نوروز امسال براي آماده سازي بازديد عموم مردم از کليساي مسروپ مقدس اراک تشکر کرد.

فراهاني گفت: با توجه به اينکه ارامنه اراک داراي دستاوردهاي هنري و معنوي متعددي مي باشند با موافقت شوراي خليقه گري ، موزه فرهنگ و اديان در کليساي مسروپ مقدس اراک داير خواهد شد.

رييس شوراي خليفه گردي ارامنه اراک در اين نشست گفت: ارامنه اراک تاريخي 110ساله دارند و از زمان مهاجرت به استان مرکزي در کنار مسلمانان زندگي همراه با تفاهم و دوستي داشته اند.

"آرارات کشيش زاده" افزود: دولت جمهوري اسلامي در سالهاي پس از انقلاب توجه ويژه به مرمت بناهاي تاريخي و کليساهاي ارمني در ايران داشته و در حفاظت و پاسداشت فرهنگ ارمني به خوبي عمل کرده است.

وي گفت: ارامنه اراک پس از مهاجرت به استان مرکزي آميختگي فرهنگي با مردم اين منطقه پيدا کرده اند که حفظ و حراست از ميراث گرانبهاي به جاي مانده از اين همزيستي ضروري است.

مسوولان ميراث فرهنگي استان مرکزي پس از اين نشست با حضور در مراسم عيد پاک ارامنه اراک اين روز مذهبي را تبريک گفتند.

هیچ نظری موجود نیست: