۱۳۸۹ دی ۲۸, سه‌شنبه

رجایی: قطار شهری، بهترین راهکار حل معضل ترافیک اراک


رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک گفت: برای رفع معضل ترافیک در سطح شهر اراک استفاده از پارک سوارها و مبدل‌های شهری می‌تواند نتایج خوبی به همراه داشته باشد.

علی رجایی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) – منطقه مرکزی، با بیان این مطلب افزود: کنترل ترافیک سبب حل معضلات موجود امروز و جلوگیری از معضلات جدی در آینده می‌شود.

وی تاکید کرد: چند راهکار مصوب در طرح کاهش آلودگی هوای وجود دارد که یک سری آن برای حل مشکل ترافیک است که از جمله آن می‌توان به احداث معابر و خیابان‌ها به موازات خیابان‌های قدیمی اشاره کرد.

وی ایجاد مبدل‌های شهری یا پارک سوارها را از دیگر راهکارهای کاهش ترافیک عنوان کرد و گفت: ایجاد پارک سوارها و مبدل‌های شهری که در طرح کاهش آلودگی هوای شهر اراک مصوب است و در طرح تفصیلی مکان آن مشخص شده است، حرکت موثری در راستای کاهش ترافیک است.

رجایی عنوان کرد: تملک بازارچه‌ها و کاروانسراهای ابتدای خیابان قائم مقام و ایجاد میدان مناسب برای استفاده اتوبوس‌ها وتاکسی‌ها و حتی مترو می‌تواند سبب حل مشکل ترافیک شهر اراک شود.

این عضو شورای شهر اراک خاطرنشان کرد: بهتر است به جای انتقال مسافران به مرکز شهر‌، خطوط جدیدی مانند مسیر میدان سرداران به انتهای خیابان قائم مقام و شهرک‌های حاشیه یا از میدان فراهان اراک به فوتبال یا به میدان سردشت‌. تعریف شود.

وی افزود: بهتر است در ساعات شلوغ مسیرهای پرتردد فقط تاکسی‌ها و خودروهای ساکنین آن مناطق که دارای کارت ویژه هستند اجازه تردد داشته باشند.

رجایی افزایش تعداد تاکسی‌های مناطقی همچون قنات ناصری و مناطقی امثال آن را بسیار مهم توصیف کرد و افزود: اگر بستر لازم فراهم شود و مردم از وسایل عمومی به جای خودروهای شخصی استفاده کنند از حجم بالای ترافیک شهری کاسته می‌شود.

رییس کمیسیون نظارت شورای شهر اراک یکی از بهترین راهکارهای حل معضل ترافیک را استفاده از قطار شهری عنوان کرد و گفت: قطار شهری و اتوبوس برقی علاوه بر آلایندگی کمتر، سبب روان سازی ترافیک نیز می‌شوند.

وی ارتباط بین شهرک‌های حاشیه شهر از طریق زیرگذرها را گام موثری در کاهش ترافیک این مناطق عنوان کرد و اظهار کرد: باید این مناطق از حالت بن بستی خارج شوند و راه‌های ارتباطی جدیدی نعریف شود تا اسباب روان سازی ترافیک نیز فراهم شود.

هیچ نظری موجود نیست: