۱۳۸۹ خرداد ۱۷, دوشنبه

قدردانی از توجه مردم به حفظ و نگهداری از فضای سبز اراک

 مهرورزان اراک: شهردار اراک گفت: قسمت اعظم درخت هایی که در مسیر اجرای پروژه های عمرانی قرار دارند جابه جا می شوند.

سید مرتضی میری با بیان این مطلب افزود: اجرای پروژه های عمرانی سطح شهر بر اساس طرح تفصیلی مشاور که به تایید شورای مسکن وشهرسازی رسیده است به صورت اجرایی در می آید.

وی  اضافه کرد: در این راستا املاکی که در مسیر اجرای طرح ها قرار دارند باید تملک شوند و همچنین درخت هایی که در مسیر اجرای طرح قرار دارند نیز باید جابه جا شده ودر مکان مناسبی دیگری کاشته شوند.

میری ، تاکید کرد: در مسیر اجرای پروژه های شهری باید هرگونه مانعی همچون تاسیسات و شبکه های انتقال آب و فاضلاب نیز جابه جا شود.

شهردار اراک با اشاره به آلودگی هوای شهر اراک عنوان کرد: با توجه به آنکه شهر اراک دارای آلودگی هوا می باشد حساسیت شهروندان و سازمانهای مردم نهاد در زمینه قطع درختان قابل تقدیراست .

وی گفت: باید به این نکته مهم توجه داشت که انجام و اجرای پروژه های خدمات شهری در سطح شهر امری اجتناب ناپذیر است و نمی توان آنها را اجرایی نکرد.

وی با اشاره به تلاش شهرداری اراک در زمینه عدم قطع درختان گفت: در این راستا شهرداری اراک تلاش گسترده ای را در دستور کار دارد و انجام می دهد تا جلوی هرگونه قطع درختان بگیرد و بر این اساس بیشتر جابه جایی درختان صورت می گیرد.

سید مرتضی میری ، تاکید کرد: اصلی در شهرداری مقرر شده است که بر اساس آن در صورتی که امکان جابه جایی درختی وجود نداشته باشد  و درخت قطع شود ، سازمان پارکها و فضای سبز سه درخت را به جای درخت قطع شده در شهر اراک بکارد تا کمترین آسیب به فضای سبز شهر وارد شود.
شهردار اراک تاکید کرد: با وجود تمهیدات در نظر گرفته شده از سوی شهرداری ، تاکنون کمترین میزان قطع درخت در راستای اجرای پروژه های خدمات شهری بوجود آمده است و تنها جابه جایی درخت ها صورت گرفته است.

میری گفت: شهرداری اراک هم در زمینه جلوگیری از قطع درختان تلاش گسترده ای انجام می دهد و در موضوع را با حساسیت دنبال می کند.

هیچ نظری موجود نیست: