۱۳۸۹ مرداد ۲۳, شنبه

تشریح کامل پروژه های عمرانی شهر اراک از زبان معاون شهردار


مهرورزان اراک: معاون فنی و عمرانی شهردار اراک با اشاره به حجم ترافیکی در میدان محیط زیست گفت: با توجه به حجم بالایی که در این میدان عبور و مرور  وجود دارد  عملیات اجرایی پروژه تقاطع غیر هم سطح میدان محیط زیست نیز در حال اجرا می باشد که به منظور کاهش بار ترافیکی این محدوده پیش بینی احداث رو گذر در کمر بندی اجرای معبر کندرو در کنار این روگذر وهمچنین احداث یک زیر گذر در معبر مجاور این میدان شده است .

خراجی افزود : در حال حاضر عملیات خاکی این پروژه در حال انجام بوده و مذاکراتی با پیمانکاران در خصوص احداث عرشه فلزی پل صورت گرفته که امیدواریم مطابق برنامه پیش بینی شده تا پایان این سال این پروژه نیز آماده بهره برداری شود ...
 
... وی در خصوص طرح اصلاح هندسی میدان صنعت گفت: طرح اصلاح مهندسی این محدوده نیز مطابق طرح تفضیلی و اطلاعات مشاور پروژه در حال اجرا می باشد که با همکاری شرکتهای کمباین و ماشین سازی کار واگذاری و تملک  محدوده واقع در مسیر طرح انجام شده و عقب نشینی هتل امیر کبیر نیز صورت گرفته است .

وی با اشاره به انجام عملیات اجرای پروژه زیر گذر میدان انقلاب افزود : این پروژه با توجه به نحوه اجرا و انجام بیش از 60 در صد عملیات به شکل حفاری در زیر زمین شاید به ظاهر نمودی برای شهروندان نداشته باشد اما قطعا با شروع عملیات بتونی و اجرای سازه فلزی این پروژه نمود بیشتری خواهد داشت .

خراجی عبور تاسیسات خدماتی شهری در مسیر اجرای پروژه های عمرانی را از موارد اجتناب ناپذیر عنوان کرد و گفت : عبور خط اصلی گاز فشار قوی و 5 رشته قنات از جمله موانع اجرای طرح بود که سبب ایجاد مشکلاتی در روند اجرای پروژه شد اما خوشبختانه با تعامل و همکاری دستگاههای خدماتی این موارد مورد توجه قرار گرفته است .

وی با اشاره به اختصاص بالغ بر 35 میلیارد ریال اعتبار از محل اعتبارات استانی و بودجه ای شهرداری برای اجرای این زیر گذر گفت : تملک واحد های تجاری در محدوده شهرداری کرهرود که در مسیر اجرای پروژه قرار دارند نیز از جمله اقدامات برای احداث معبر به عرض 60 متر است که در حال حاضر رایزنی هایی برای واگذاری این واحدها انجام شده است.

خراجی از بهره برداری از پروزه زیر گذر میدان انقلاب تا پایان امسال خبر داد .

خراجی به  انجام مراحل پایانی تصویب طرح جامع میدان شهدا در مراجع مربوط اشاره کرد و گفت : با توجه به اینکه  در بودجه سال 89 اعتباری برای اجرای این طرح دیده نشده در صورت تصویب آغاز عملیات اجرای آن به سال آینده موکول خواهد بود اما احداث پارکینگهای طبقاتی میدان شهدا و شورا که یکی از بخشهای طرح جامع میدان شهدا به شمار می روند در دستور کار شهرداری برای سال جاری قرار دارند.

وی ضمن قدردانی از همکاری و تعامل مدیر ارشد استان و معاونت عمرانی استانداری در خصوص  رفع مشکلات اجرای پروژه های عمرانی تصریح کرد: در بازدید اخیر استاندار از روند اجرای برخی پروژه ها قول اختصاص اعتبارات مناسب و خاص برای این دو پروژه داده شد و امیدواریم با اختصاص این اعتبارات بتوان حداقل یکی از این دو پروژه را در سال جاری آماده بهره برداری نمود.

خراجی به توزیع  35 هزار تن آسفالت در مناطق مختلف شهری در سال جاری اشاره کرد وگفت : در اجرای عملیات آسفالت براساس نیازها و اولویتها ی اعلام شده از سوی مدیران مناطق اقدام شده ضمن اینکه هر سه منطقه شهری به صورت یکسان مورد توجه قرار گرفته است .

وی شهر صنعتی ،انتهای داوران ،شهرک علی ابن ابیطالب و شهرک ولیعصر را از مناطق الویت دار حاشیه ای برای انجام آسغالت و جدول گذاری عنوان کرد.

معاون فنی شهردار اراک ضمن تاکید بر ضرورت ساماندهی مبلمان شهری به ویژه در بافت مرکزی شهر اراک افزود:عملیات پیاده رو سازی هم اکنون در معابر مرکزی شهر در حال انجام است که این اقدام در راسنای اجرای طرح جامع مبلمان شهری صورت گرفته و سعی شده است از یک نوع مصالح که با شرایط آب و هوا شهر اراک نیز سازگار باشد استفاده کند.

در اجرای پروژه ها اغلب درختان موجود در مسیر طرح با جابجایی به مکان های مناسب انتقال پیدا کرده اند ضمن اینکه به ازای قطع هر درخت حداقل سه تا پنج اصله درخت جایگزین خواهد شد.

وی اجرای پروژه بزرگراه امیر کبیر(55متری)را از نیازهای اصلی شهر اراک دانست و گفت:با توجه به اینکه آیتم های مختلفی توسط مشاور طرح پیش بینی شده قطعا اجرای این پروژه علاوه بر کاهش بار ترافیکی در این محدوده نقش مهمی در احداث معابر خروجی منتهی به مرکز شهر خواهد داشت.

وی تاکید کرد: با توجه به اتمام زمان قانونی اجرای این طرح قطعا باید شورای شهر ارک نتیجه نهایی برای تمدید زمان اجرا را به شهرداری اعلام کند.

قاسم خراجی توضیح داد: در صورت به نتیجه رسیدن بحث انتشار اوراق وتعامل مناسب با مدیران ارشد استان برای اختصاص بخشی از اعتبارات مورد نیاز حتی می توان بدون مشارکت سرمایه گذار این پروژه را اجرایی نمود چرا که توانمندی و پتانسیل اجرای این پروژه در شهرداری وجود دارد.

معاون فنی وعمرانی شهرداری اراک در خصوص فعالیت های باقی مانده تقاطع غیر همسطح میدان جهاد عنوان کرد: زیر سازی وآسفالت معابر زیر گذر شماره 5 پل میدان جهاد انجام شده است که کارایی این معبر با شروع عملیات اجرایی پروژه 55متری و احداث زیر گذر میدان ولیعصر بیشتر قابل مشاهده خواهد بود و در حال حاضر اجرای فضای سبز و روشنایی این معبر نیز به اتمام رسیده و برای عبور و مرور قابل استفاده است.

وی خاطرنشان کرد: تکمیل احداث پل شهرک ولیعصر ظرف یک هفته آینده ،آسفالت و جدول گذاری معبر حد فاصل خیابان مبارک آباد به کمربندی جنوبی و تقاطع تره بار، اجرای زیرسازی و آسفالت بلوار آشتیانی ، احداث خیابان 20متری مهارا از میدان بسیج تا تقاطع قنات ناصری ،ادامه تعریض کمربندی شمالی ارک حدفاصل میدان امام خمینی تا میدان امام حسین ،تکمیل ایستگاه آتش نشانی شهرک ولیعصر ،تخریب و بازسازی پل ابوذر و انتهای خیابان شهدا (کشتارگاه)و احداث بلوار 55متری الهیه حدفاصل مبارک آباد و جایگاه CNGاز دیگر اقداماتی است که در دستور کار قرار دارد.

هیچ نظری موجود نیست: