۱۳۸۹ مرداد ۲۷, چهارشنبه

تلنگری به مسئولان فرهنگی!


بهانه این مطلب نوشته ی وبلاگ «اراک ؛ شهر ما» با این عنوان بود «چرا در شهر ما چنین جشنواره هایی برگزار نمیشود؟!». این مطلب به برگزاری جشنواره کارت پستال های شهری در تهران پرداخته است.

اما این جشنواره نتنها باید در شهر ما نیز برگزار شود بلکه جای دیگر جشنواره های بزرگ اجتماعی؛فرهنگی نیز در شهر ما خالیست.

با نگاهی به مشاهیر و فرهیختگانی که در اراک چشم به جهان دوخته اند و در آن فعالیت کرده اند خواهیم دید شهر ما بازیگران ؛ کارگردانان ؛ عکاسان ؛ تهیه کنندگان ؛ سیاست مداران ؛ نقاشان و خوشنویسان به نام و مایه افتخاری را تقدیم این دیار کرده است و لااقل در یکی از این زمینه ها می باید جشنواره های کشوری در اراک برگزار شود.

البته برگزاری جشنواره در هر شهری امکانات خود را می طلبد که از آن جمله می توان به محل اقامت ؛ محل برگزاری مناسب ؛ خدمات حمل و نقل درون شهری و برون شهری ؛ اماکن تفریحی و فرهنگی و گردشگری در خور توجه و ... اشاره کرد.

مطمئنا اگر اراده برگزاری چنین مراسمی در مسئولین امر وجود داشته باشد می تواند بر زندگی شهروندان نیز اثر گذار باشد و حداقل به بهانه برگزاری جشنواره ای مانند «جشنواره بین المللی فیلم کودک و نوجوان» که اکنون چند سالی است در همدان برگزار می شود از خیابانهای شهر تا روحیه شهروندان را متحول کند!.

وقتی به خاطر سفر فرماندار به یک روستا راه آسفالته آن روستا که دیگر چیزی از آن باقی نمانده است آسفالت و خط کشی می شود تاثیر برگزاری یک جشنواره ی ملی یا حتی بین المللی بسیار بیشتر از این خواهد بود.


مطلب مرتبط
صفحه مشاهیر و فرهیختگان اراک در ویکی پدیا (+)

هیچ نظری موجود نیست: